140 آپارتمان و سوئیت برای اسکان زائران

140 آپارتمان و سوئیت برای اسکان زائران

با توسعه بسترهای وقف در آستان حضرت رضا(ع)، ارادتمندان بیشتری فرصت مشارکت در این سنت حسنه را پیدا کرده‌اند و نمونه آن، وقف 140 آپارتمان و سوئیت طی سال 1400 است که برای اسکان زائران کم‌‌برخوردار مورد استفاده قرار می‌گیرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا اصغری، مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در این باره گفت: در سال‌های گذشته تلاش بسیاری صورت گرفته تا بسترهای وقف در آستان حضرت رضا(ع) توسعه یابد. یکی از اهداف مهم در این حوزه، ایجاد زمینه وقف در حوزه‌هایی بوده است که به رفع نیازهای روز جامعه در حوزه‌های مختلف از جمله مقوله زیارت کمک کند. 
در این راستا 140 آپارتمان و سوئیت به همت واقفان در بلوار چمن با فاصله‌ای اندک از حرم مطهر رضوی ساخته شده که بیشترین واقفان آن‌ها از استان‌های یزد و تهران بوده‌اند.
این سوئیت‌های وقفی در طول سال در اختیار مؤسسه موقوفه خدمات زائر رضوی است تا برای اسکان زائران حضرت رضا(ع) استفاده شود، ضمن آنکه برای قدردانی از واقفان، خود واقف و خانواده او نیز به مدت 20 روز در طول سال به مشهد مقدس و زیارت امام رضا(ع) مشرف شده و از سوئیت استفاده می‌کنند. اصغری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سیاست‌های توسعه بسترهای وقف اشاره و تصریح کرد: وقف دارایی‌های غیرمنقول شهری و روستایی مانند منازل مسکونی ویلایی، آپارتمان، زمین کشاورزی یا ملک تجاری، وقف دارایی‌های منقول و همچنین وقف مشارکتی، شیوه‌ها و مدل‌های وقف است که نمونه‌های متعددی از انواع آن در فهرست موقوفات حضرت رضا(ع) ثبت شده است.
وی افزود: بر اساس سیاست‌های کلان ابلاغی تولیت آستان قدس رضوی و نظام راهبری موقوفات، ایجاد نهضت وقف در حوزه‌های اموال غیرمنقول، پول، سهام و همچنین آپارتمان‌، سوئیت و زائرسرا در دستور کار برنامه‌های سال جاری مدیریت موقوفات در این نهاد قرار دارد و ما جذب حداکثری وقف به عنوان یکی از بازوهای تأمین منابع مالی آستان قدس رضوی برای خدمت به زائران امام هشتم(ع) را دنبال می‌کنیم. 
مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی تأکید کرد: این موقوفات پشتوانه‌های درآمدی آستان مقدس برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران امام رضا(ع) خواهد بود و تلاش خواهیم کرد بسترهای مناسب‌تری برای مشارکت بیشتر ارادتمندان به امام هشتم(ع) در این سنت حسنه فراهم کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه