افزوده شدن 100 هزار برگ سند ملی و تاریخی به آرشیو مرکز اسناد رضوی

افزوده شدن 100 هزار برگ سند ملی و تاریخی به آرشیو مرکز اسناد رضوی

مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی از افزوده شدن بیش از 100هزار برگ سند ملی و تاریخی به آرشیو این مرکز در نیمه نخست سال 1401 خبر داد. 


محمدهادی زاهدی مجموعه اهدایی اسناد انقلاب اسلامی آقای عطاران طوسی را بخشی از این اسناد عنوان کرد که اطلاعات خوبی از مشهد دوره انقلاب در اختیار قرار می‌دهد. 
وی این مجموعه هزار برگی را دارای اسنادی متعلق به سال‌های 56 تا 60 عنوان کرد و گفت: این اسناد که در لابه‌لای آن جزوه‌های آموزشی گروه‌های سیاسی وجود دارد، بیان‌کننده تفکرات حزب جمهوری اسلامی است. 
زاهدی، اعلامیه علما و بیوت بزرگان مشهد در خلال سال‌های 42 الی 59، خبرنامه‌ها، بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های طیف‌های مختلف سیاسی در دهه 50 را دیگر اسناد موجود در این مجموعه اهدایی از اسناد انقلاب عنوان کرد.
وی تصریح کرد: بروشورهای تبلیغاتی انتخاباتی بخش دیگری از این مجموعه است که بیان‌کننده مواضع سیاسی احزاب و گروه‌ها در تاریخ معاصر ایران به ویژه خراسان است. 
زاهدی همچنین به بخش دیگری از اسناد تاریخی اهدایی در حوزه آستان قدس رضوی اشاره کرد و اسناد شهاب خودرو را با توجه به نقش مؤثر این مجموعه در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و ملی و همچنین به عنوان یکی از واحدهای بااهمیت در حوزه صنعت خودروسازی، ارزشمند عنوان کرد.
مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی، اسناد سازمان فنی حرم که در آغاز با عنوان طرح فلکه و در ادامه به نام سازمان عمران و توسعه حریم حرم امام رضا(ع) به کار خود ادامه داد را از دیگر اسناد اضافه شده به آرشیو این مرکز برشمرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه