از کوتاه کردن مدت سفر حج تا پرهیز از بازارگردی

روایت سرپرست حجاج ایرانی از راهکارهای کاهش هزینه حج تمتع

از کوتاه کردن مدت سفر حج تا پرهیز از بازارگردی

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ضرورت افزایش پیدا نکردن هزینه حج تمتع و برنامه‌ریزی برای برپایی عمره مفرده تأکید شد.


به گزارش خبرگزاری فارس، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب کوتاه شدن مدت سفر حج، تهیه سوغات از داخل کشور، پرهیز از بازارگردی و افزایش نیافتن هزینه‌های سفرحج را از جمله توصیه‌هایی دانست که سازمان حج و زیارت در بعد اجرایی باید برای آن راهکار بیندیشد.
وی در ادامه تأکید کرد: معاون فرهنگی بعثه باید ضمن فرهنگ‌سازی، برای حضور بیشتر زائران در مساجد اهل سنت، انجام طواف، خواندن نماز و قرائت قرآن در سرزمین وحی به نیابت از آشنایان و نزدیکان به‌عنوان سوغات سفر، حضور قاریان کشورمان و قرائت قرآن در اماکن زیارتی و محافل و اجتماعات زائران دیگر کشورها و ترویج سبک زندگی اسلامی و معاون بین‌الملل هم در راستای افشاگری جنایات صهیونیست‌ها و پرداختن به بعد بین‌المللی حج برنامه‌ریزی و اقدام کنند.
 سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز دراین باره گفت: معاون حج و عمره سازمان حج این توصیه‌ها را در دستور کار خود قرار داده و درحال برگزاری جلسات کارشناسی با دست اندرکاران این حوزه و نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط برای یافتن راهکارهای مناسب است.
 اکبر رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از طرح‌های عربستان برای جذب حداکثری زائران عمره گزارش داد و گفت: به ترتیب درماه‌های محرم، صفر و سه هفته اول ربیع‌الاول، عربستان ۵۸۹، ۶۴۸ و ۴۳۲ هزار تصریح عمره صادر کرده است.
وی از کشورهای اندونزی، پاکستان، هند، عراق، یمن و اردن به عنوان کشورهایی نام برد که در این مدت بیشترین عمره‌گزار را داشتند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه