غرب، حجاب را به لبه درگیری تمدنی آورده است

عضو مجلس خبرگان رهبری:

غرب، حجاب را به لبه درگیری تمدنی آورده است


​​​​​​​عضو مجلس خبرگان رهبری در برنامه «جهان‌آرا» با بیان اینکه برای اصلاح حجاب باید سراغ ساختارهای ترویج بی‌حجابی رفت، گفت: حجاب از لبه‌های درگیری تمدنی است. به گزارش روابط عمومی شبکه افق سیما، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در برنامه جهان‌آرا گفت: مخالف تحصیل و اشتغال زنان نیستیم، با الگوی غربی آن مخالفیم. ساختاری درست کرده‌اند که یک زن، برای تأمین معاش باید 6 صبح از خانه بزند بیرون و ساعت‌ها در تونل مترو و دیگر مکان‌ها بماند، بعد می‌گوییم باید پوشش او هم کامل باشد، در حالی‌که زیرساخت‌ها برایش فراهم نیست. 
وی در مورد نظام سرمایه‌داری یادآور شد: فقری که در نظام سرمایه‌داری رخ داده، ضلع فرهنگی‌اش می‌شود همین نوع پوشش غربی. نیروی انسانی اکثریت را مصرف می‌کنند تا به سود اقلیت برسند، به عبارتی از جاذبه‌های زنانه هم مثل توان فکری و فیزیکی افراد استفاده می‌کنند. 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در مورد مسئله حجاب گفت: حجاب، اصل در ایمان و کفر و انقلابی و غیرانقلابی بودن نیست ولی جزو واجبات و فروعات زندگی ایمانی و اسلامی و به عبارتی از لبه‌های درگیری تمدنی است، البته غرب آن را به لبه درگیری آورده است. اصلاح بی‌حجابی باید اصلاح ریشه‌های آن باشد؛ یعنی مقابله با شبکه سکولاریسم جهانی و ساختارهای ترویج بی‌حجابی.
وی درباره سنت رسول‌الله در مورد زنان تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) و سایر انبیای الهی آمدند تا غل و زنجیر را از دست و پای زنان و مردان باز کنند. آزادی و زندگی زنان، در اسلام وعده داده شده است چه اینکه شعار پیامبران، حیات زن و مرد بوده است. مستکبران، آزادی را به‌گونه‌ای معنا می‌کنند که به توسعه غربی منجر شود. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه