حلقه وصل سعودی‌ها و صهیونیست‌ها

دکتر جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با قدس مطرح کرد

حلقه وصل سعودی‌ها و صهیونیست‌ها


​​​​​​​لطفاً به عنوان مقدمه ورود به بحث کمی در خصوص رابطه عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی توضیح دهید و بفرمایید این رابطه در حال حاضر در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

آنچه مسلم است این است که سعودی‌ها خیلی علاقه‌مند هستند جایگاهشان هم در رسانه‌ها و هم در دنیای غرب به جایگاه مستحکمی تبدیل شود، ازاین‌رو صهیونیست‌ها سعی می‌کنند خودشان را به عنوان یک رابط بسیار قوی که در مطبوعات بین‌المللی و جهان غرب حضور دارند به سعودی‌ها معرفی کنند و این اطمینان را به عربستان بدهند که آن‌ها هستند که می‌توانند این خواسته مقامات سعودی را برآورده کنند. به‌خصوص اکنون که محمد بن سلمان در آستانه پادشاهی است و دوست دارد پیش از فوت پدرش به عنوان یک شخصیت محبوب در عرصه جهانی مطرح شود. اشتراکات زیادی در اهداف منطقه‌ای صهیونیست‌ها و سعودی‌ها در خصوص ایران وجود دارد. عربستان علاقه‌مند نیست ایران از نظر منطقه‌ای توانمندی پیدا کند. رژیم صهیونیستی هم به همین صورت. عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هر دو خواهان این نیستند که خط حزب‌الله و خط انقلاب اسلامی در کشورهای اسلامی محبوبیت یابد و در این خصوص اشتراک عقیده دارند. اشتراک دیگر این‌ها این است که نمی‌خواهند پایه‌های نظام سیاسی ایران در داخل کشور مستحکم باشد پس گسترش فرهنگ انقلابی شیعی و اسلامی به نفع این دو نیست و هر دو مخالف گسترش فرهنگ ناب اسلامی یا همان فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه هستند. این مسائل از اشتراکات آن‌هاست و یکی از راه‌های رسیدن به این اهداف رسانه است. 
در واقع آنچه ایران اینترنشنال انجام می‌دهد همان چیزی است که صهیونیست‌ها و عربستان سعودی خواهان آن هستند. بی‌شک ایران اینترنشنال نیز برای اینکه کارایی خود را بالا ببرد از اطلاعات صهیونیست‌ها استفاده می‌کند و سعودی‌ها هم در عوض در آتش مبارزات ضدصهیونیستی منطقه نمی‌دمند و جلو قهرمان‌سازی از فلسطینیان را در کشورهای عربی می‌گیرند.
 بنابراین در اینجا بی‌شک یک همکاری پنهانی رسانه‌ای شکل گرفته است؛ صهیونیست‌ها به سعودی‌ها در زدن ایران به زبان فارسی کمک می‌کنند و در عوض آن‌ها هم سعی می‌کنند رسانه‌های عربی سعودی علیه منافع صهیونیست‌ها عمل نکنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه