پرسپولیسی‌ها از استقلالی‌ها جلو می‌زنند؟

در انتظار تصمیم نهایی «کی‌‎روش» برای حضور در جام‌جهانی

پرسپولیسی‌ها از استقلالی‌ها جلو می‌زنند؟

در ادوار جام جهانی تعداد بازیکنان استقلال در فهرست تیم ملی بیشتر بوده، اما احتمال تغییر این آمار در جام جهانی 2022 وجود دارد. سرخابی‌های پایتخت نقش مهمی در فهرست کی‌روش دارند، به طوری‌که از میان 16 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی، هشت بازیکن از پرسپولیس و استقلال هستند.


علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد سرلک، وحید امیری و مهدی ترابی بازیکنان پرسپولیس هستند که در اردوی حال حاضر تیم ملی حضور دارند و از آن‌سو، حسین حسینی، روزبه چشمی و ابوالفضل جلالی هم سه بازیکن دعوت شده از استقلال هستند. آبی‌پوشان پایتخت در ادوار حضور ایران در جام جهانی، بازیکنان بیشتری در فهرست تیم ملی داشته‌اند، اما احتمال دارد این رکورد در قطر دستخوش تغییر شود.

جام جهانی 1978؛ کفه ترازو برای آبی‌ها سنگینی می‌کند
آبی‌پوشان پایتخت در نخستین حضور ایران در جام جهانی نقش پررنگ‌تری داشتند و آندرانیک اسکندریان، حسن نظری، حسن روشن و ایرج دانایی‌فرد بازیکنان بودند که از جمع نفرات تیم استقلال در فهرست تیم ملی برای جام جهانی 1978 حضور داشتند.علی پروین و جواد الله‌وردی هم دو پرسپولیسی حاضر در جام جهانی 1978 بودند.

جام جهانی 1998؛ حضور پرشمار ستارگان پرسپولیس
جلال طالبی در تصمیمی جالب‌توجه نام هفت بازیکن پرسپولیس را در فهرست تیم ملی برای حضور در جام جهانی قرار دارد و از احمدرضا عابدزاده، نیما نکیسا، افشین پیروانی، نعیم سعداوی، مهدی مهدوی‌کیا، رضا شاهرودی و مهرداد میناوند دعوت به‌عمل آورد تا عملاً ساختار دفاعی تیم ملی در اختیار سرخپوشان پایتخت باشد. پرویز برومند مهدی پاشازاده، جواد زرینچه و علیرضا منصوریان چهار استقلالی بودند که در جام جهانی 1998 در فهرست ایران حضور داشتند.

جام جهانی 2006؛  نوبت استقلالی‌ها بود
مهرزاد معدنچی و جواد کاظمیان دو پرسپولیسی دعوت شده از سوی برانکو ایوانکوویچ به تیم ملی بودند و در نقطه مقابل، وحید طالب‌لو، غلامرضا عنایتی و امیرحسین صادقی بازیکنانی بودند که از تیم استقلال به اردوی ملی فراخوانده شدند.

جام جهانی 2014؛ خط دفاع تیم ملی در تصرف سرخابی‌ها
کارلوس کی‌روش فهرست تیم ملی را با حضور حداقلی آبی‌پوشان پایتخت بست. به طوری‌که امیرحسین صادقی و خسرو حیدری دو استقلالی دعوت شده برای حضور در جام جهانی 2014 بودند.جلال حسینی، حسین ماهینی، مهرداد پولادی و رضا حقیقی از پرسپولیس به این جام جهانی رفتند.

جام جهانی 2018؛ این‌بار نگاه «کی‌روش» معطوف به آبی‌ها بود
کی‌روش برای جام جهانی 2018 به سراغ استقلالی‌ها رفت و مجید حسینی، پژمان منتظری، روزبه چشمی و امید ابراهیمی را به اردوی ملی فراخواند. در نقطه مقابل، سرمربی پرتغالی تیم ملی علیرضا بیرانوند و وحید امیری را از جمع بازیکنان پرسپولیس به تیم ملی دعوت کرد.

جام جهانی 2022؛ پرسپولیسی‌ها رکورد می زنند؟
استقلال در ادوار جام جهانی 18 بازیکن در فهرست تیم ملی داشته، در حالی‌که در آن‌سو 17 بازیکن از پرسپولیس شانس حضور همراه تیم ملی در ادوار جام جهانی را داشته‌اند. در حال حاضر، پنج پرسپولیسی و سه استقلالی در تیم ملی حضور دارند که سرخپوشان در ادوار جام جهانی از حریف سنتی خود پیش می‌افتند.چشمی، بیرانوند و امیری هم این فرصت را دارند تا به رکورد امیرحسین صادقی برسند و حضور در دو جام جهانی مختلف را به عنوان بازیکنان استقلال و پرسپولیس تجربه کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه