پروژه صدور جنگ تجزیه‌طلبانه به درون ایران

دکتر حسین رویوران در گفت‌وگو با قدس‌آنلاین تشریح کرد

پروژه صدور جنگ تجزیه‌طلبانه به درون ایران


​​​​​​​تاریخ گواهی می‌دهد که یکی از مهم‌ترین ابزارهای بدخواهان هر ملتی ایجاد شایعه و نفوذ به اذهان آن ملت از طریق رسانه بوده است. در ایران امروز نیز شاهد ظهور و بروز نوعی توطئه برضد تمامیت ارضی کشور هستیم که بیش از همه عرصه‌ها در بستر رسانه شکل گرفته است و با جنگ‌های تجزیه‌طلبانه پیوندی عجیب و غریب دارد. رسانه نسبتاً جوان ایران اینترنشنال که به مدد دلارهای نفتی ریاض توانسته نقش اصلی را در تنش‌های اخیر بازی کند شاهدی بر این مدعاست. در این پرونده تلاش داریم ابعاد مختلف فعالیت این رسانه سعودی‌‌صهیونیستی را باز کنیم. برای این کار با کارشناسان مختلف در حوزه بین‌الملل  گفت‌وگو کرده‌ایم. متن کامل همه این گفت‌وگوها در وب‌سایت قدس‌آنلاین نیز قابل مطالعه است. خلاصه گفت‌وگوی قدس با دکتر رویوران را می‌خوانید.

 ابتدا کمی در خصوص اهداف سعودی از تشکیل تلویزیون ایران اینترنشنال توضیح دهید.
شبکه ایران اینترنشنال در سال۱۳۹۶خورشیدی توسط عربستان تأسیس شد آن هم پس از مدت زمانی که جنگ یمن شروع شده بود و محمد بن سلمان اعلام کرد که من جنگ را به تهران می‌کشانم. بر همین اساس بخشی از نقشه محمد بن سلمان برای کشاندن جنگ به داخل ایران تأسیس همین شبکه بود. 
خب این طبیعی است وقتی یک شبکه برای مقابله با یک نظام سیاسی تأسیس می‌شود باید هم از سوی قدرت‌های خارجی حمایت شود. عربستان سعودی پیش از این به طرق مختلف هم به سلطنت‌طلب‌ها و هم به منافقین کمک می‌کرد و اتفاقاً از طریق همین جریان‌ها بخشی از بودجه شبکه منو تو را هم تأمین می‌کند. اما اکنون وضعیت ایران اینترنشنال فرق کرده چون عربستان سعودی احساس می‌کرد که به یک شبکه فارسی زبان کاملاً سیاسی نیاز دارد به همین دلیل این شبکه خبری را انتخاب و سیاست‌های آن را طوری تنظیم کرد که کاملاً در تعارض با نظام جمهوری اسلامی باشد و تلاشش بر این است که به این وسیله در معادلات منطقه یک توازنی ایجاد کند تا اگر ایران محور مقاومتی دارد عربستان هم از امکانات دیگری برای تقابل با ایران استفاده کند.

 آینده شبکه ایران اینترنشنال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
به نظر من این شبکه در آینده از جمله موارد معامله ایران با عربستان خواهد بود. ببینید الان عربستان در یمن گیر کرده و برای همین در آینده با استفاده از کارت شبکه ایران اینترنشنال با ایران معامله خواهد کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه