احکام آشوبگران عبرت‌آموز و پشیمان‌کننده است

سخنگوی قوه قضائیه:

احکام آشوبگران عبرت‌آموز و پشیمان‌کننده است

سخنگوی قوه قضائیه از تعیین شعبه‌های ویژه برای رسیدگی سریع و قاطع به پرونده اغتشاشگران و صدور احکام شدید و عبرت‌آموز و پشیمان‌کننده برای مجرمان و عوامل و صحنه‌گردانان این وقایع خبر داد.


به گزارش خبرنگار ما، مسعود ستایشی با بیان اینکه صبر دستگاه قضایی باوجود مطالبه افکار عمومی برای برخورد و محاکمه اغتشاشگران و آشوب‌طلبان برای آن بود که ارکان اصلی این جریان برای ملت شناخته شود، گفت: از این بابت طی دستورات صادره بنا شد صبر، تحمل و مدارا صورت بگیرد تا مردم صف خود را از برپاکنندگان آتش و آشوبگران جدا سازند و حجت تمام شده باشد تا هرکس از آحاد جامعه تکلیف خود را بداند.
ستایشی با اشاره به اینکه اکنون مرز میان معترض و آشوب‌طلبان و اغتشاشگران روشن شده، گفت: دستگاه قضا با اقتدار کامل برای حمایت از مردم و احقاق حقوق حقه آن‌ها اقدام خواهد کرد ودستورات لازم در این زمینه نیز از سوی رئیس قوه قضائیه صادر و ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه در تهران یک‌هزارو24 کیفرخواست علیه بازداشت‌شدگان در اغتشاش‌های یاد شده، از تعیین چهار شعبه ویژه در دادسرای انقلاب تهران و دو شعبه در دادگاه کیفری یک و 2 تهران بزرگ برای رسیدگی سریع و ویژه به این پرونده‌ها خبر داد و گفت: در اسلامشهر، دماوند، پردیس و ورامین هم شعبه‎های ویژه‌ای برای اغتشاشات تعیین شده است.
سخنگوی قوه قضائیه همچنین از آغاز روند ثبت شکایت مردم و کسبه زیان‌دیده در جریان ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر در محاکم مربوط خبر داد و تأکید کرد: هرکسی در این اغتشاشات متحمل خسارتی اعم از مادی یا معنوی شده، حق دارد مطابق قانون مشکل خود را از مرجع قضایی ذی‌ربط مطالبه کند و کسانی که این زیان را ایجاد کرده‌اند و در آشوب عاملیت،  آمریت یا مباشرت و معاونت داشته‌اند، در صورت احراز مجرمیت به نسبت باید جبران خسارت کنند.
وی افزود: با این حال به دقت بررسی و رصد انجام گرفته تا اگر واقعاً این عده نیز پشیمان و آگاه شده‌اند، این موضوع در بررسی پرونده آن‌ها توسط قضات مدنظر قرار گیرد و حتی در صورت صدور حکم نیز بتوانند از تخفیفات برخوردار شوند.
سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: اما آن عده که میان‌دار بودند و چاقو به پهلوی طلبه بسیجی زدند و قتل کردند از چنگال قانون فرار نخواهند کرد و احکام آن‌ها بسیار محکم و شدید و عبرت آموز خواهد بود.

خبرنگار:  آرش خلیل‌خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه