مأموریت سختی درپیش داریم

سرمربی جدید تیم ملی امید در گفت‌وگو با قدس:

مأموریت سختی درپیش داریم

رضا عنایتی که از ماه‌ها قبل درپی رسیدن به این جایگاه بود، سرانجام به خواسته‌اش رسید و سکان هدایت تیم امید ایران را دردست گرفت. عنایتی برای حضور درتیم امید رایزنی‌های بسیاری با تصمیم گیران این حوزه داشت و بسیار علاقه‌مند بود که در چنین پستی قرار بگیرد.


آقا رضا حتی در ماه مبارک رمضان در خلال مراسم افطاری اهالی فوتبال وقتی با این پرسش مواجه شد که آیا سرمربی تیم امید می‌شوی، این پاسخ را داد: ان‌شاء‌الله که بشوم. دوست دارم کار دراین حوزه را تجربه کنم و با تیم امید به موفقیت برسیم.
حالا پس از چند ماه عنایتی به خواسته‌اش رسیده و او در بوته آزمونی سخت قرار دارد. عنایتی به آنچه برایش رخ خواهد داد تا حد زیادی واقف است و درباره مربیگری در تیم امید ایران که سال‌هاست موفقیتی بدست نیاورده، این جملات را به زبان آورده است:« همه می‌دانند کار در تیم امید دشوار است. ما سال‌هاست دراین رده موفق نبودیم و مربیان زیادی در تیم امید کار کردند و با ناکامی از این تیم جدا شدند. تیم امید برای فوتبال ایران هزینه بسیاری داشته و بسیاری از مربیان را در خود غرق کرده است. من با شرایطی که برای مربیان در تیم امید ایجاد می‌شود، تا حد زیادی آشنایی دارم و سعی می‌کنم با تصمیمات درست و مناسب و کمک گرفتن از باتجربه‌‌های فوتبال ایران 
سنت‌شکنی کنم و این بار تیم امید را به موفقیت برسانم».
عنایتی درباره اینکه چه برنامه‌ای را می‌تواند برای تیم امید تدوین کند تا ناکامی چند دهه از بین برود، گفت:
«به طور قطع باید بهترین‌های این رده را به تیم امید دعوت کنیم. من در این باره تحقیقاتی هم داشته‌ام و قبل از این اینکه به این سمت منصوب شوم درباره شایسته‌هایی که می‌توانند در تیم امید به ما کمک کنند، ارزیابی‌‎هایی داشته‌ام. ما توانایی خوبی در این رده داریم و اگر بهترین‌ها را دعوت کنیم و دچار بدشانسی نشویم و دیگر عوامل که در موفقیت تیم تأثیردارند نیز کار خود را به خوبی انجام دهند، رسیدن به المپیک با این تیم سخت نیست».
عنایتی درباره اینکه چه انتظاری از باشگاه‌ها دارد، گفت:« باید به تیم امید به چشم تیم ملی نگاه شود. انتظار دارم نهایت همکاری با ما انجام شود وبازیکنان این رده که در آینده در تیم ملی ایران بازی خواهند کرد، در اختیار ما قرار بگیرند. ما تمرینات و بازی‌های تدارکاتی زیادی نیاز داریم تا طلسم سال‌ها ناکامی را بشکنیم. امیدوارم درآینده خبرهای خوشی به مردم ایران بدهیم و شایستگی‌های خودمان را نشان دهیم».
عنایتی در کارنامه مربیگری خود سابقه حضور در تیم‌های سیاه‌جامگان خراسان، قشقایی شیراز، هوادار تهران و نفت مسجدسلیمان را دارد که بهترین دوره سرمربیگری عنایتی با تیم هوادار بود که توانست این تیم را به لیگ برتر بیاورد.
تیم امید ایران پس از گذراندن یک فرایند جنجالی و البته فرسایشی برای انتخاب سرمربی، حالا باید خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو که از 19 شهریور تا 3 مهر به میزبانی کشور چین برگزار خواهد شد، آماده کند و بعد از این مسابقات هم رقابت‌های انتخابی المپیک 2024 پاریس در انتظار شاگردان رضا عنایتی خواهد بود.

خبرنگار: حمیدرضا عرب

برچسب ها :
ارسال دیدگاه