مشهد روزانه به 750تن گوشت مرغ نیاز دارد

مشهد روزانه به 750تن گوشت مرغ نیاز دارد

جلسه برنامه‌ریزی تأمین روزانه مرغ گرم در نوروز و ماه مبارک رمضان برای مشهد و سایر شهرستان‌های استان برگزار شد.


در این جلسه که با حضور مدیران کشتارگاه‌های طیور عضو انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان  برگزار شد مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به برخی سوابق در سال‌های گذشته و وجود برخی مشکلات در تولید و توزیع گوشت مرغ، این جلسه با هدف هم‌اندیشی با کشتارگاه‌های طیور برگزار شده تا برنامه‌ریزی مناسب در ایام تعطیلات نوروز انجام شود، چراکه بر اساس آمار حدود ۷۵۰تن نیاز روزانه گوشت مرغ در مشهد است، بنابراین باید تدابیر مناسب در این خصوص اتخاذ شود.
جواد اعلمی افزود: در ایام اجرای طرح ویژه نظارت بهداشتی از ۱۵ اسفندماه تا پایان ماه مبارک رمضان، استقرار کارشناس بخش دولتی در کشتارگاه‌های طیور انجام خواهد شد تا نسبت به بررسی کشتارگاه‌ها برای رفع نواقص بحرانی اقدام شود.
وی یادآور شد: نباید نواقص بحرانی در کشتارگاه‌ها داشته باشیم و در صورت وجود چنین بحران‌هایی، چنین مراکزی تا رفع نواقص، اجازه فعالیت نخواهند داشت.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت موضوع باید برنامه‌ریزی لازم برای فعالیت کشتارگاه‌های طیور در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان انجام شود تا اختلالی در بازار و وجود گوشت مرغ ایجاد نشود.
در پایان این نشست مقرر شد انجمن صنفی کشتارگاه‌های طیور نسبت به ارائه فهرست کشیک کشتارگاه‌ها در ایام تعطیلات نوروز در اسرع وقت اقدام کند تا برنامه‌ریزی لازم درخصوص تأمین مرغ گرم در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز انجام شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه