زباله‌گرد‌هایی که دزد گردو شدند

دستگیری سارقان 4 تُن گردو

زباله‌گرد‌هایی که دزد گردو شدند

به گزارش قدس خراسان، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد سارقان 4تُن گردو شناسایی و دستگیر شدند.


بیستم بهمن سال جاری در پی گزارش سرقت انبار خشکبار واقع در جاده سرخس شهر مشهد با دستور فرمانده انتظامی مشهد تیمی از پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. 
سرهنگ احمد نگهبان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: با حضور مأموران انتظامی در محل و بررسی اظهارات مالباخته که اهل یکی از استان‌های غربی کشور است، مشخص شد این محموله را حدود یک ماه پیش از شهر تویسرکان استان همدان به صورت چکی خریداری کرده و مترصد فروش آن در شهر مشهد بوده که سارقان حوالی ساعت 12 شب با ورود به داخل انبار بدون تخریب قفل 4تن گردو به ارزش 7 میلیارد ریال را سرقت کرده‌اند.
وی ادامه داد: کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی مشهد با هدایت سرهنگ مصطفی صادقی، رئیس پلیس آگاهی مشهد پس از بررسی آثار به جا مانده از سارقان و تحقیقات میدانی به مردی حدوداً 50 ساله که هفته پیش از سرقت به عنوان مشتری به انبار گردو مراجعه کرده بود، مظنون شدند.

شگرد پلیس برای دستگیری سارقان
رئیس پلیس مشهد با بیان اینکه نیروهای پلیس با استفاده از شیوه‌های نوین، مظنون به سرقت را در محدوده بولوار توس ردزنی و پس از کسب مجوزهای لازم قضایی او را دستگیر کردند خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارق که یک منزل استیجاری است، 40کیسه 50 کیلویی از گردوهای دزدی کشف شده است. 
فرمانده انتظامی مشهد ضمن بیان این نکته که متهم تبعه خارجی است، گفت: دربازجویی‌های اولیه متهم منکر هر گونه جرمی بود اما در ادامه تحقیقات در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده لب به اعتراف گشود و عنوان کرد به همراه یکی از دوستانش نقشه سرقت را کشیده و شبانه با کرایه کردن یک دستگاه کامیونت خاور تمامی گردوها را از انبار خارج کردند.
وی اضافه کرد: در ادامه این عملیات همدست 36 ساله متهم که پیش از این در ضایعات‌فروشی با وی آشنا و دوست شده بودند دستگیر و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد 2تن از گردوهای سرقت شده را به یک تبعه خارجی در شهرستان دماوند استان تهران فروخته‌اند.
رئیس پلیس مشهد درباره متهم اصلی این پرونده توضیح داد: این تبعه خارجی با توجه به اینکه در کار ضایعات فعالیت داشته به پرسه‌زنی در مجتمع‌های کارگاهی مشغول بوده است و این پرسه‌زنی برای جمع‌آوری ضایعات موجب شده نسبت به وضعیت محل سرقت اشراف کامل داشته باشد.

سرکرده خارجی دزدان 
فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: بر اساس این اشراف نسبت به وضعیت کارگاه، این سارق خارجی با همکاری یکی دیگر از افرادی که به واسطه ضایعات‌فروشی با او آشنا و دوست شده بود نقشه سرقت را کشیده و آن را به سرانجام رساندند.
نگهبان با بیان اینکه متهمان در کمتر از دو روز به وسیله یک دستگاه وانت نیسان گردوهای سرقتی را به شهر دماوند منتقل و به دست مالخر رسانده‌اند، تصریح کرد: فروش این گردوها به مالخر هم به صورت چکی انجام شده است.
وی تأکید کرد: تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مالخر و دیگر جرایم احتمالی متهمان با هماهنگی قضایی ادامه دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه