۵۴ اثر تاریخی شهرستان باخرز در نوبت ثبت آثار ملی

۵۴ اثر تاریخی شهرستان باخرز در نوبت ثبت آثار ملی


مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و  صنایع‌دستی شهرستان باخرز گفت: ۵۴ اثر تاریخی این شهرستان در نوبت ثبت فهرست آثار ملی کشور قرار دارند. 
علی خاکباز در گفت‌وگو با ایسنا افزود: تفرجگاه ارزنه، تفرجگاه ژرف، چشمه‌زرد و چند درخت قدیمی که به ثبت آثار ملی رسیده‌اند و همچنین ۳۲ اثر تاریخی از جمله مناطق و مکان‌های دیدنی این شهرستان هستند.
وی بیان کرد: فاصله ۱۸۰ کیلومتری شهرستان باخرز با مشهد و از سویی به دلیل فاصله‌ای که با تربت حیدریه، تایباد، تربت‌ جام و باخرز داریم، موجب شده در مرکزیت قرار بگیریم و گردشگران برای تردد در این مسیرها از باخرز عبور می‌کنند.
خاکباز با اشاره به اینکه در شهرستان باخرز فقط یک اقامتگاه بوم‌گردی داریم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ۴۵کیلومتری مرز دوغارون هستیم، مسافرانی که از مشهد به این مسیر تردد دارند، می‌توانند در باخرز اسکان یابند.
خاکباز با بیان اینکه در بخش بالا ولایت شهرستان باخرز روستاهای بسیار خوبی ازجمله روستای چهارطاق قابلیت گردشگری دارند، گفت: با توجه به وجود دره و تفرجگاه بسیار زیبای ژرف، ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی در این منطقه در دستور کار قرار دارد. همچنین روستای همت‌آباد و تفرجگاه چشمه‌زرد قابلیت ساخت اقامتگاه بوم‌گردی را دارند.
وی عنوان کرد: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در دستور کار قرار دارد، چراکه اقتصاد روستاها را رونق می‌دهند. 
مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان باخرز در همین خصوص گفت: در بخش بالا ولایت سه روستا و در بخش مرکزی دو روستا قابلیت گردشگری و راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی دارند. طی سه ماه گذشته توانستیم مجوزهای موافقت اصولی چند اقامتگاه بوم‌گردی در نقاط مختلف از‌جمله برای روستای ارزنه را دریافت کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه