6 پایگاه سیار اورژانس در مسیر‌های منتهی به حرم

در آستانه عید نوروز در مشهد پیش‌بینی شده است

6 پایگاه سیار اورژانس در مسیر‌های منتهی به حرم

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آمادگی این مدیریت برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز خبر داد.


​​​​​​​دکتر علی یزدانی در گفت‌وگو با قدس خراسان با اشاره به اینکه چهارشنبه پایانی سال و زمان تحویل سال نو از روزهای ویژه در ارائه خدمات اورژانس۱۱۵ محسوب می‌شود، اظهار کرد: در زمان ویژه تحویل سال، خیل عظیمی از زائران و مجاوران به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند که در این روز پوشش مناسب اورژانس۱۱۵ را خواهیم داشت.
رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: افزون بر استقرار پایگاه‌های اطراف هسته مرکزی حرم مطهر، استقرار آمبولانس‌ها در مسیرهای منتهی به حرم مطهر در لحظه تحویل سال و همچنین برنامه‌ریزی‌های کاملی برای استقرار آمبولانس‌های پشتیبان در مسیرهای پر تردد به حرم مطهر انجام شده است.
وی افزود: پایگاه شهید سلیمانی در حرم مطهر، پایگاه شهید اندرزگو در میدان بیت‌المقدس، پایگاه بست میدان طبرسی، پایگاه شهید حسینی جهانگیر، پایگاه پنجراه پایین خیابان و پایگاه جوادیه پایگاه‌هایی هستند که با تجهیزات کامل به زائران و مجاوران در ایام نوروز خدمت‌رسانی خواهند کرد.
یزدانی با اشاره به افزایش کارشناسان پاسخگو به خطوط تلفن اورژانس۱۱۵ و آمادگی کامل مرکز ارتباطات و فرماندهی مرکز اورژانس در این ایام عنوان کرد: آمادگی کامل پایگاه‌های شهری و جاده‌ای و افزایش ذخیره تجهیزات و داروی مصرفی مورد نیاز پایگاه‌ها، آماده‌باش اتوبوس‌آمبولانس اورژانس ۱۱۵ مشهد، استقرار در ایستگاه‌های سلامت در مبادی ورودی و خروجی، افزایش کارشناس‌های پاسخگوی ۱۱۵ به منظور بالا رفتن توان پاسخ‌گویی و تشکیل تیم‌های نظارت بر عملکرد پایگاه‌های اورژانس۱۱۵ ازجمله اقدام‌های اورژانس مشهد در این ایام خواهد بود.
رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آمادگی اتاق بحران «ای‌اُ‌سی» دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مرکز هدایت بیماران در بین مراکز درمانی «اِم‌سی‌اِم‌سی»خبر داد و اظهار کرد: استقرار کارشناسان این حوزه در مرکز کنترل ترافیک شهرداری در ساعت‌های شلوغ شهر برای کوتاه کردن زمان مأموریت‌های همکاران، یکی دیگر از فعالیت‌های اورژانس در این ایام خاص خواهد بود.
وی افزود: در ایام نوروز بحث‌های نظارتی بر پایگاه‌های اورژانس و آمبولانس‌ها افزایش می‌یابد و به صورت ویژه بر عملکرد همکاران نظارت خواهد شد و در تمام مأموریت‌هایی که در اورژانس انجام می‌شود، برای تماس‌گیرندگان پیامکی ارسال خواهد شد که می‌توانند نظرات خود را از انجام مأموریت‌ها اعلام کنند. در حوزه فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکاری تنگاتنگی با دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مشهد، تربت‌حیدریه، سبزوار، گناباد و نیشابور برای پوشش فراگیر خواهیم داشت.
یزدانی در پایان تأکید کرد: از عموم مردم می‌خواهیم برای دریافت پاسخ‌های خود درخصوص موارد غیر‌اورژانسی، خطوط را اشغال نکنند و از تماس‌های غیرفوریتی خودداری کنند؛ زیرا ممکن است در همان لحظه تماس، یک بیمار و یا مصدوم مشمول فوریت‌های پزشکی در پشت خط تماس باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه