واحدهایی که اصرار به تخلف داشته باشند، پلمب می‌شوند

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با اشاره به برخورد با متخلفان در ایام عید:

واحدهایی که اصرار به تخلف داشته باشند، پلمب می‌شوند

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با بیان اینکه نباید در اطراف حرم مطهر رضوی تخلفی صورت بگیرد، گفت: با توجه به شرایطی که در حال حاضر در حوزه اقتصاد و بازار حاکم است  نباید زائرانی که به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند با موضوع تخلف از سوی کسبه اطراف حرم مواجه شوند.


سید مرتضی مدنی در ادامه گفت: با توجه به نوسان‌های ارز و افزایش قیمت‌ها احتمال سوءاستفاده، کاهش عرضه و افزایش قیمت‌ها وجود دارد که سازمان تعزیرات حکومتی از چند روز گذشته گشت‌های نظارتی خود را در دو نوبت صبح و بعدازظهر آغاز کرده و تأکید شده با واحدهایی که اصرار به تخلف دارند، در محل، برخورد و مغازه‌های آن‌ها پلمب شود.
وی بیان کرد: در سال جاری و با توجه به کمبود داروها در استان ما به این موضوع ورود پیدا کردیم و سازمان تعزیرات حکومتی در محوریت این موضوع بود که توانستیم با شناسایی متخلفان این حوزه کمک جدی برای کمبود دارو داشته باشیم.
وی در ادامه اظهار کرد: سال گذشته بیش از 7 هزار پرونده در حوزه آرد و نان داشتیم که در سال جاری 3 هزار و 890 پرونده ثبت شده که با اجرای طرح نانینو توسط دولت سیزدهم در استان شاهد کاهش تخلفات نانوایی‌ها نسبت به سال گذشته بودیم. ما با نظارت هوشمند دورترین نانوایی‌ها را در دورترین نقطه استان رصد می‌کنیم.
مدنی افزود: در استان شاهد فروش گوشت‌های فانتزی بودیم که قیمت گوشت را گران‌تر از قیمت مصوب می‌کرد. سازمان تعزیرات حکومتی به این موضوع ورود پیدا کرد و جلو فروش این گوشت‌ها را گرفت. در ستاد تنظیم بازار مصوب شده است قیمت‌های گوشت باید روند کاهشی داشته باشد.
به گفته وی در حوزه قاچاق سوخت متأسفانه نسبت به سال گذشته شاهد روند افزایشی هستیم و پرونده‌های متعددی در این خصوص تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: در اطراف حرم مطهر رضوی متأسفانه عرضه کالاهای تقلبی مانند زعفران و ادویه‌جات زیاد شده است. باید جلو این تخلف‌ها گرفته و تمرکز نظارت‌ها و بازرسی‌ها  در خصوص اطراف حرم مطهر رضوی بیشتر شود.
مدنی اظهار کرد: ما در سال ۱۴٠٠، ۵۱ مورد پرونده ارزی داشتیم؛ اما در سال جاری ۲٠۹ فقره پرونده ارزی داریم که ۳۱٠ درصد افزایش پیدا کرده است. با توجه به ایجاد مرکز مبادلات ارز و طلا به هیچ عنوان دلالی و واسطه‌گری در حوزه ارز مورد قبول نیست و باید دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ورود پیدا کنند .
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 2 هزار و 418 فقره در گشت‌های سازمان تعزیرات حکومتی شناسایی و پرونده تشکیل شد که متخلفان 90 میلیارد ریال محکوم شدند. در سال جاری بیش از  3 هزار و 400 فقره پرونده توسط گشت‌های این سازمان تشکیل شده و متخلفان 652 هزار میلیارد ریال محکوم شده‌اند که شاهد افزایش 42 درصدی تشکیل پرونده‌ها بودیم.
مدنی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ مورد از پزشکان زیرمیزی به سازمان تعزیرات خراسان رضوی اعلام شده است که بیشترین تخلفات پزشکان زیرمیزی اعلام شده مربوط به جراح‌ها و پزشکان زنان و زایمان است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر پرونده‌های ارزی در فرودگاه و زمانی که فرد قصد خروج از کشور را دارد کشف می‌شود، گفت: اکثر پرونده‌هایی که در حوزه تعهدات ارزی هستند، به علت شناسایی‌ نشدن به نتیجه نمی‌رسند.

خبرنگار: امیرحسین قربانپور

برچسب ها :
ارسال دیدگاه