کلنگ زنی مسکن روستایی محرومان در اسماعیل‌ آباد

با حضور نماینده ولی‌ فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد

کلنگ زنی مسکن روستایی محرومان در اسماعیل‌ آباد

عملیات اجرایی ٢٣٣ واحد مسکن محرومان در سه روستای اسماعیل‌آباد، چاهشک و فیانی با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.


حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن محرومان در روستای اسماعیل‌آباد مشهد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: شبکه خیرین مسکن‌ساز در سراسر کشور و مراکز استان‌ها شکل گرفته و به ثبت قانونی رسیده است و هیئت امنایی با عنوان هیئت امنای مسکن محرومین حساب صد فعال است که خیران با سیاست‌گذاری همین هیئت امنا فعال هستند.
نماینده ولی ‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: تاکنون خیران توانسته‌اند ٢١ هزار واحد مسکن محرومان در سراسر کشور بسازند تا این واحدها در اختیار کسانی که سرپناه ندارند قرار بگیرد.
وی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همه توان خود را پای کار آورده است تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی مانند بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان و سایر دستگاه‌ها که مسئولیت اجتماعی در بحث تأمین مسکن محرومان دارند، کاری انجام دهد.
روحانی‌نژاد درباره آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن محرومان در استان گفت: امروز توفیق داشتیم در خراسان رضوی و در روستای اسماعیل‌آباد مشهد کلنگ ساخت ٢٣٣ واحد مسکن محرومان را با کمک خیران به زمین بزنیم و امیدواریم به زودی شاهد ساخت این واحدها و واگذاری آن‌ها به محرومان باشیم.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: برای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی که در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد باید بتوانیم مسکن روستایی بیشتری را بهسازی و نوسازی کنیم تا در بلایای طبیعی شاهد خسارت‌های جانی و مالی کمتری در روستاها باشیم. سیل و زلزله امسال در کشور موجب آسیب به خانه‌های روستایی شده است که بنیاد مسکن بازسازی ۶٠هزار واحد در ٢٢ نقطه کشور را در دست دارد.

پرداخت ١٩ هزار و ۵۰۰ مورد تسهیلات مسکن روستایی 
وی در ادامه ضمن ارائه آمار واحدهای بهسازی و نوسازی شده در روستاهای کشور افزود: در حال حاضر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزون بر ٢میلیون و ۷۰۰ هزار واحد روستایی را از ۵میلیون و ۴۰۰ هزار واحد روستایی بهسازی و نوسازی کرده و در سال جاری ٢٠٠میلیون تومان تسهیلات را دولت پرداخت کرده و ١٩هزار و ۵۰۰ مورد از این تسهیلات مربوط به استان خراسان رضوی بوده است.
روحانی‌نژاد تشریح کرد: بنیاد مسکن منهای کمک محرومان ٧٠هزار واحد مسکونی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بهزیستی، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد در دست ساخت دارد که در راستای ارائه خدمات به محرومان است.

ساخت ١٧٠هزار واحد مسکن روستایی
همچنین در این مراسم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی ضمن اشاره به حمایت و مشارکت مردم در هشت سال دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع مقدس را با مشارکت مردم به پیروزی رساندیم و مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون با مشارکت مردم کارها را پیش برده است و اگر کارهای بزرگ می‌خواهیم انجام دهیم باز هم مردم کمک‌کننده هستند.
سیدرضا موسوی‌نیا تشریح کرد: هر سال اقدام به ساخت واحدهای مسکونی کرده‌ایم و تاکنون ١٧٠هزار واحد مسکن در روستاهای استان ساخته شده است.
وی عنوان کرد: تاکنون با کمک خیران در حاشیه شهر مشهد دو پروژه ۵٧٠واحدی و ۵٢٠واحدی در دست ساخت داریم اما پروژه ٢٣٣ واحد مسکونی که امروز آغاز می‌شود نخستین پروژه روستایی ساخت مسکن محرومان با همکاری خیران در استان است.
گفتنی است در حاشیه این مراسم ١۵٧هزارمین مسکن روستایی نوسازی و بازسازی شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در روستای اسماعیل‌آباد به صاحب این واحد مسکونی واگذار شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه