مکتب سلیمانی مکتب نُصح و مردم‌داری است

تولیت آستان قدس رضوی در مراسم بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی در کرمان:

مکتب سلیمانی مکتب نُصح و مردم‌داری است

تولیت آستان قدس رضوی مکتب شهید سلیمانی را مکتب نُصح و دلسوزی برای مردم دانست و بر ضرورت ترویج و تبیین گفتمان شهید سلیمانی برای جامعه و نسل آینده تأکید کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی روز گذشته (13 دی ‌ماه) در «گردهمایی رهروان خدمت و مقاومت» که در مصلای شهر کرمان برگزار شد، به تلاش‌های شهید سلیمانی در دفاع از اسلام و جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی به گردن همه ما حق دارد و این قبیل مراسم‌ها و شرکت باشکوه در این محافل، حداقل دِیْنی است که نسبت به آن بزرگوار ادا می‌کنیم.
وی در ادامه به موضوع «نُصح» و «نصیحت» اشاره و ابراز کرد: «نُصح» به معنای طلب خیر، خوبی و نعمت برای دیگری است که در آن انسان از تمام وجود خود برای نجات دیگری از گرفتاری استفاده ‌‌کند؛ به آن سوختن و جوشیدن از درون برای هدایت، «نُصح» می‌گویند که از خصوصیات پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده و همین ویژگی موجب عشق‌ورزی مردم به رسول اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شده است. 

به انسان‎ها عشق می‌ورزید
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به لقب «سردار دل‌ها» گفت: او با همه وجود خود به مردم، کشور و ولی‌فقیه عشق می‌ورزید و این لقبی است که از دل مردم جوشیده است.
استکبار جهانی نقشه کشیده بود تا داعش را در منطقه مسلط کند، تا در کنار اسرائیل صهیونیستی، اسرائیل‌های دیگری منتها از جنس مسلمانان ایجاد کند، که این اسرائیل در صورت ایجاد به مراتب خطرناک‌تر از اسرائیل صهیونیستی بود.
آن کسی که نقشه خطرناک دشمن را به خوبی شناخت، رهبر معظم انقلاب بودند؛ شهید سلیمانی تفکرات راهبردی و تدابیر هوشمندانه رهبری معظم را به خوبی با شجاعت و تدابیر نظامی زیرکانه و طراحی‌های عمیق و دقیق، عملیاتی کرد؛ رهبری فرمودند با توطئه خطرناک داعش، نه ایران بلکه همه مسلمانان منطقه در خطر هستند و باید با آن مقابله کرد.
 وی در ادامه با بیان اینکه شهید سلیمانی در عرصه‌های گوناگون شخصیتی قابل تکریم و نمونه بود، گفت: شهید سلیمانی برای تمام مردم ایران و مسلمانان یک ناصح و الگو بود که باید خصوصیات او را بیان، ترویج و تبلیغ کرد؛ او اهل خط کشی و جناح‌بندی نبود؛ خط حاج‌قاسم اسلام، انقلاب و مردم بود، او مدیون هیچ حزب، جناح و گروهی نبود که اگر بود دیگر شهید سلیمانی نبود.
 

شجاعت و صراحت 
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی به معنی واقعی کلمه یک انسان آزاد و بنده خدا بود، عنوان کرد: شهید سلیمانی از بیان حقایق هیچ هراسی به دل راه نمی‌داد، اگر در سوریه می‎جنگید و عده‌ای در داخل به جهت عدم درک و تحلیل صحیح، به او نیش زبان می‌زدند و می‌گفتند و می‌نوشتند که «ما به سوریه چکار داریم؟»، «سوریه به ما ربطی ندارد»؛ ذره‌ای در استقامت او در ادامه مسیر درست و دفاع از اسلام تأثیر نداشت.
آن گاه که در خصوص برخی جوانان که دچار انحرافات اجتماعی شدند می‌گوید این‌ها خواهران و برادران ما هستند؛ و این سخنان نیز به مذاق برخی خوش نمی‌آمد و نمی‌آید؛ باز هم با شجاعت، صادقانه و صریح سخن می‌گفت. در ادبیات این شهید بزرگوار هیچ گاه توهین، اهانت و کنایه وجود نداشت و این دستور و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی اظهار کرد: همان گونه که پیغمبر اکرم(ص) حتی دلسوز کفار بود و حزن و اندوه برای هدایت آن‌ها داشت؛ شهید سلیمانی نیز جان خود را برای مردم، جوانان و مسلمانان نثار می‌کرد، بنابراین همه مردم، جوانان و مسلمانان او را دوست داشتند و دارند.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی مکتب نصح و دلسوزی بود؛ اظهار کرد: اگر همه ما این روحیه شهید سلیمانی را داشتیم، دشمن نمی‌توانست آشوب‌های اخیر را به پا کند و عده‌ای از جوانان مسلمان را آنچنان تحت تأثیر قرار دهد که حاضر شوند جوان بسیجی فداکاری را با چاقو شهید کنند؛ انسان غصه می‌خورد که برخی از جوانان ما که البته تعدادشان کم بوده اما کمش هم زیاد است، این گونه فریب خورده‌اند.
گفتنی است پیش از این، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی شامگاه 12 دی ماه در بدو ورود به کرمان در گلزار شهدای این شهر حاضر شده و با قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت به ویژه سید شهدای مقاومت شهید حاج‌قاسم سلیمانی را گرامی داشته و همچنین با حضور در گلزار شهدای کرمان، ضمن خداقوت به خدمه موکب امام رضا(ع) و موکب‌های مردمی مستقر در این گلزار، در جریان نحوه خدمت‌رسانی به زائران شهید سلیمانی قرار گرفته بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه