3 برابر تقاضا ارز ارائه می‌شود

رکوردهای اقتصادی جدید از زبان سخنگوی دولت

3 برابر تقاضا ارز ارائه می‌شود

علی بهادری جهرمی از ثبت چندین رکورد جدید اقتصادی در پاییز امسال توسط دولت سیزدهم خبر داد.


سخنگوی دولت در این رابطه با اشاره به نوسان‌های اخیر در بازار ارز به عرضه بیش از 35 میلیارد دلار ارز در سامانه نیما از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: این رقم در مدت مشابه سال قبل 22 میلیارد دلار بوده که نشان دهنده رشد چشمگیر درآمد ارزی است، به نحوی که تقریباً همه روزه چند برابر نیاز بازار در سامانه نیما ارز ارائه شده و بیانگر رشد بالای درآمد کشور است و نشان می‌دهد درآمد کشور کفاف همه هزینه‌های اداره آن را می‌دهد.رشد 20 درصدی صادرات محصولات صنعتی و 67 درصدی آبزیان و افزایش 22 درصدی ترانزیت کالا از کشور دیگر رکوردهای ثبت شده به گفته بهادری جهرمی است که باید به آن افزایش 60 درصدی میزان خرید گندم و تسویه حساب کامل با گندم‌کاران را هم اضافه کرد.

رفع نگرانی از بازار شب عید با واگذاری اوضاع به مردم
بهادری جهرمی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره اقدامات دولت برای جلوگیری از وقوع تورم انتظاری و افزایش نرخ کالاها و مایحتاج مردم به ویژه در ایام پایانی سال و شب عید در پی نوسان‌های اخیر بازار ارز هم با اشاره به تمهدیدات بانک مرکزی برای کنترل این بازار و کاهش قیمت ارز، گفت: برای شب عید و تأمین میوه مورد نیاز مردم هم امسال دولت در استمرار واگذاری امور به خود مردم مدیریت بازار را از پیش به اتحادیه‌های میوه و تره‌بار سراسر کشور به صورت استانی و غیر مستمر واگذار کرده و با توجه به اینکه نیاز کشور از داخل تأمین می‌شود، نباید با افزایش قیمت مواجه شویم و دولت هم نقش نظارتی خودش را انجام می‌دهد و هر جا نیاز باشد وارد میدان خواهد شد.وی خاطرنشان کرد: برنامه دولت ایجاد ثبات نسبی در همه بازارها از جمله ثبات بازار ارز است. 
وی همچنین با بیان اینکه در ایام اخیر شاهد جنگ ترکیبی بودیم، گفت:  یک دوره‌ای مقطعی دانش و دانشگاه ما تعطیل می‌شود و امروز مشخص می‌شود به ثبات رشد علمی رسیده‌ایم یا نرسیده‌ایم. بی‌ثباتی نرخ ارز نیز یکی از اقدامات و ابزار دشمن برای جنگ ترکیبی است. هر کدام از حوزه‌های جنگ ترکیبی قرارگاه خاص خود را در دولت دارد و جنگ اقتصادی قرارگاهش بانک مرکزی است. در این جنگ نیز پیروزی برای ملت ایران و مقامات دولتی است و شاهد ثبات خواهیم بود.سخنگوی دولت در واکنش به پرسش دیگری درباره استیضاح ناکام وزیر صنعت و ادعای پیشنهاد واگذاری خودرو دیگنیتی به نمایندگان گفت: شما که چنین خبری می‌دهید از همان نماینده بخواهید سند خود را مطرح کند تا اگر تخلفی شده حتماً برخورد شود. اگر شما پیگیری نمی‌کنید، بنده از طریق هیئت بازرسی و نظارت آن را پیگیری کنم. ما چنین چیزی را نشنیدیم.

خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه