توطئه علیه 60 سال  نشر فرهنگ اسلام عقلانی

واکنش معاون مرکز اسلامی هامبورگ به ادعای روزنامه آلمانی

توطئه علیه 60 سال  نشر فرهنگ اسلام عقلانی


​​​​​​​چندی پیش خبری مبنی بر اخراج حجت‌الاسلام سید سلیمان موسوی‌فر، معاون مرکز اسلامی هامبورگ از آلمان منتشر شد. روزنامه آلمانی «هامبورگر مورگن پست» مدعی شد «سید سلیمان موسوی‌فر» معاون مرکز اسلامی هامبورگ از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کرده و ویدئوهای تبلیغاتی را در فیس‌بوک به اشتراک می‌گذاشته در حالی که این ادعا به هیچ وجه درست نیست. در همین راستا حجت‌الاسلام موسوی‌فر در نامه‌ای که به صورت اختصاصی در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده خبر از پایان مأموریتش در مرکز اسلامی هامبورگ داد. در بخشی از این نامه آمده است:
ابتدا بر خود وظیفه می‌دانم به خاطر حمایت‌های بی‌دریغ مدیر سابق مرکز اسلامی هامبورگ، آیت‌الله دکتر رمضانی و مدیر فعلی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مفتح که برای رسیدگی به امور مراکز اسلامی و جامعه اسلامی آلمان و به منظور نشر فرهنگ عقلانی و اعتدالی مکتب نورانی اسلام و اهل بیت(ع) زمینه همکاری و خدمت را برای اینجانب فراهم کرده‌اند کمال تشکر را انجام دهم.
دوم، از دولت آلمان که برای انجام این وظایف، شرایط اقامت قانونی را برای اینجانب و خانواده‌ام فراهم و به صورت مکرر با تمدید اقامت موافقت کرده بود نیز تشکر می‌کنم.
سوم، از همه جوامع و نهادهای دینی و اسلامی آلمان و اروپا بابت همه  حمایت‌ها و همکاری‌ها سپاسگزاری و بابت همه قصورها و تقصیرها در انجام وظایف دینی و اجتماعی عذرخواهی و طلب حلالیت می‌کنم.
چهارم، همه فعالیت‌های اینجانب همانند سایر نیروهای فعلی و سابق مرکز اسلامی هامبورگ بر اساس رهنمودهای مرجعیت معظم شیعه تنها در چارچوب قانون و به منظور نشر فرهنگ اسلام عقلانی و اعتدالی، دوری از هرگونه تندروی و افراط، دعوت به تقریب، همزیستی، گفت‌وگو و احترام به قوانین محلی بوده و هست و تا این لحظه هیچ سند قانونی و محکم دال بر تخلف اینجانب یا سایر کارمندان رسمی مرکز از این سیاست‌های فوق ارائه نشده است.
پنجم، همه اتهامات و شایعاتی را که در رسانه‌های مغرض مطرح و ترویج می‌شود و اینجانب یا مرکز را به فعالیت‌های غیرقانونی متهم می‌کنند به‌شدت تکذیب می‌کنم و با گذشت بیش از 60سال از تاریخ درخشان مرکز اسلامی هامبورگ و نزدیک به 6سال از فعالیت اینجانب در آلمان هنوز هیچ سند رسمی دال بر تخلف قانونی مرکز، بنده یا سایر کارمندان ارائه نشده است. همه فعالیت‌ها مطابق قوانین کشور آلمان و اروپا بوده و هیچ رسانه‌ای باوجود ارتباط نزدیک بعضی از آن‌ها با نهادهای امنیتی نتوانسته‌ حتی یک سخنرانی، تصویر یا حرکتی دال بر اتهامات فوق را منتشر کند و تنها به تشویش اذهان و افکار عمومی مشغول بوده و هستند.
ششم، بازگشت اینجانب به ایران اسلامی کاملاً داوطلبانه پس از طی مراحل قانونی و پایان مهلت چهار ماهه برای تسویه امور اداری صورت گرفت و با کمال احترام و بدون هیچ مشکلی روز چهارشنبه ۲ نوامبر ۲۰۲۲ از طریق فرودگاه هامبورگ، کشور آلمان را ترک کردم.
هفتم، تاکنون هیچ اتهامی به صورت قطعی در دادگاه‌های آلمان اثبات یا اعلام نشده و پرونده از طریق مجاری قانونی در جریان است. اینجانب از حقانیت خودم در این پرونده کاملاً مطمئن هستم.
در پایان از مقامات و جریان‌های روشنفکر و واقع‌بین آلمان دعوت می‌کنم قدر جایگاه تقریبی و عقلانی مرکز اسلامی هامبورگ را بدانند و جلو توطئه‌های مکرر توسط رسانه‌های خاص به‌منظور تحریف چهره زیبا و تاریخی این مرکز مظلوم را بگیرند. از آنان می‌خواهم به صورت مستقیم با رئیس مرکز وارد گفت‌وگو شوند و حقایق را از ایشان دریافت کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه