رؤیایی که به واقعیت پیوست

گزارشی از سفر زیارتی دختران دانش‌آموز توان‌یاب از 24 استان کشور به مشهد مقدس

رؤیایی که به واقعیت پیوست

یک جمع 185نفره از دختران دانش‌آموز سراسر کشور میهمان حرم آقا شده‌اند؛ دخترانی که معلولیت‌های جسمی‌شان، تشرف به حرم امام رضا(ع) را برایشان تبدیل به یک رؤیا کرده بود اما هستند خادمانی که کارشان تبدیل رؤیاها به واقعیت است.


به گزارش آستان‌نیوز، حرم مطهر رضوی این روزها میزبان زائرانی است که روحشان به وسعت آسمان بیکرانِ آبی است؛ فرشتگانی آسمانی که مدت‌ها بود دلشان برای زیارت مشهد و نشستن در حرم امام رضا(ع) می‌تپید اما تقریباً همیشه، فقط می‌توانستند از قاب تلویزیون آن را تماشا کنند. 
اما همت خادمان آقا و همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی، یک سفر و آرزوی رؤیایی را برای 185 دختر دانش‌آموز دارای معلولیت، تبدیل به واقعیت کرد تا چهار روز میهمان امام رضا(ع) باشند. از هر استان و هر قومیتی در این گردهمایی حضور دارند؛ از لر و مازنی و گیلکی تا کرد و فارس و بلوچ.
این سفر زیارتی از 12 تا 15 آبان با تشرف 185 دانش‌آموز معلول ذهنی، بینایی، شنوایی، اتیسم، آسیب‌دیده جسمی حرکتی، چندمعلولیتی و اختلالات یادگیری صورت گرفت و دختران 9 تا 16 سال را میهمان امام هشتم کرد. البته این فقط شامل حال دختران نیست و پس از آن‌ها، پسران دانش‌آموز معلول جسمی حرکتی هم به این میهمانی مشرف می‌شوند.
 
برنامه‌های ویژه 

محمدرضا احمدی‌زاده، سرپرست دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی با اشاره به تشرف جمعی از دختران معلول جسمی، حرکتی و ذهنی سراسر کشور به حرم مطهر رضوی می‌گوید: امسال به مناسبت روز دانش‌آموز تلاش کردیم اتفاق تازه‌ای رقم بزنیم و به همین خاطر تصمیم گرفته شد با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، 185 دانش‌آموز خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر سراسر کشور که دارای معلولیت هستند و سفر زیارتی برایشان بسیار دشوار است، به حرم مطهر رضوی مشرف شوند. 
وی می‌افزاید: این گروه پس از زیارت حرم مطهر امام علی بن موسی‌الرضا(ع) و بهره‌مندی از خوان بابرکت امام و صرف صبحانه، در دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی گرد هم جمع شدند و برنامه‌های مختلفی از جمله قصه‌گویی قرآنی، بازی و سرگرمی با حضور آقایان کاتبی و اصغری از مربیان برجسته قرآنی کودک و نوجوان برایشان برگزار شد. 
به گفته احمدی‌زاده، اهدای هدایای فرهنگی و متبرک به دانش‌آموزان هم در این برنامه تدارک دیده شده بود تا خاطره‌ خوشی از دارالقرآن الکریم حرم مطهر امام رضا(ع) در ذهن این بچه‌ها ثبت شود.
 
لبخند شیرین زهرا
زهرای 9ساله دانش‌آموز گیلانی حاضر در این میهمانی است، هدیه‌ای که از مراسم گرفته را با خوشحالی باز می‌کند و لبخند می‌زند. پایی برای راه رفتن و دویدن‌های کودکانه در صحن‌های حرم ندارد و چرخ‌های ویلچرش همراه همیشگی‌اش است، اما لبخند شیرینش سرشار از امید و زندگی است. 
مادرش می‌گوید: به خاطر شرایط دخترم، سال‌ها نتوانسته بودیم به حرم بیاییم و حالا خوشحالم که این زیارت نصیبمان شد تا بتوانیم بار دیگر به همراه خانواده به حرم مشرف شویم. او ادامه می‌دهد: خانواده‌های بسیاری مانند ما هستند که به دلیل دشواری‌های نگهداری از فرزند معلول نمی‌توانند به سادگی سفر کنند و نیازمند حمایت دیگران هستند و ما هم خدا را شاکریم که این فرصت برایمان فراهم شد.
 
زیارت مشترک 
خانم ماوردی، کارشناس مسئول فرهنگی اجتماعی اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی هم در حاشیه این مراسم توضیحاتی به ما می‌دهد و می‌گوید: این سومین گردهمایی دانش‌آموزان معلول خانواده‌های شاهد و ایثارگر سراسر کشور است و امسال به همت سازمان آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی میزبان 185 نفر از این عزیزان هستیم که برنامه‌های مختلف و متعدد فرهنگی، هنری، تفریحی و زیارتی برای آنان در نظر گرفته‌ایم. 
وی ادامه می‌دهد: این دانش‌آموزان به همراه مادرانشان به زیارت مشرف شده‌اند تا این مادران فداکار هم که برای نگهداری از فرزندان معلولشان سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند، فرصت یک زیارت دلنشین را داشته باشند. به گفته او 185 دختر دانش‌آموز حاضر در این سفر زیارتی، از 24 استان از جمله اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان‌های شمالی، رضوی، جنوبی، سمنان، کردستان، لرستان، یزد، گیلان، تهران و... به مشهد مشرف شده‌اند و از 17 آبان نیز اردوی تفریحی ویژه معلولان پسر سراسر کشور به مدت سه روز در مشهد برگزار خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه