فریاد زوال اخلاقی غرب

نگاهی به ابعاد ماجرای دستگیری کودک مسلمان در آلمان به دلیل انتقاد از همجنس‌‌گرایی

فریاد زوال اخلاقی غرب

به‌تازگی انتشار فیلمی تکان‌دهنده از نحوه برخورد پلیس آلمان با یک کودک مسلمان ساکن این کشور به‌شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.


ویدئوی یاد شده که به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد افسران سازمان حمایت از کودکان وارد خانه‌ای شده و به زور و با رفتاری خشن، کودک را از والدینش جدا می‌کنند، در حالی که او وحشت‌زده شده و با گریه تلاش می‌کند خود را از دست پلیس برهاند. اما فکر می‌کنید جرم کودک چیست؟ حرام‌ دانستن همجنس‌بازی! پلیس برمرهاون به این دلیل کودک را از خانواده‌اش می‌گیرد که این خانواده به فرزندش یاد داده بود همجنس‌بازی در اسلام رد شده و او این موضوع را در مدرسه مطرح کرده است.

این است نیمه پنهان غرب
فیلم منتشر شده بازتاب گسترده‌ای داشته و در کشورهای اسلامی و آلمانی ترند شده و کاربران فضای مجازی از جنبه‌های مختلف به تحلیل ابعاد این ماجرا پرداخته و رفتار پلیس آلمان را نقد کرده‌اند. کاربران ضمن اعتراض به بازپروری کودک و جدایی دائم از خانواده و سپردن آن به دولت نوشتند: این است معنای آزادی در اروپا! این است جهان متمدن! فرد دیگری با اشاره به این مسئله نوشت: غربی‌ها دفاع از حقوق همجنس‌گرایان را که به‌شدت مورد اعتراض ادیان جهان ازجمله مسلمان، مسیحی و یهودی است به عنوان خط قرمز خود اعلام کردند و همان‌ها اجازه کوچک‌ترین انتقادی از هولوکاست و رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی با فلسطینیان را نمی‌دهند. دیگری نوشت: مدرسه به پلیس آلمان گزارش کرده والدین مسلمان به فرزندشان آموزش دادند دگرباشی جنسی خلاف قوانین اسلام است. پی نوشت: 1. غرب وحشی 2. تجمع ایرانیان ضدانقلاب خارج‌نشین با شعار آزادی ایران در برلین برگزار شده بود. باغ‌وحشی به نام اروپا! این است نیمه پنهان غرب.
موضع‌گیری کاربران فضای مجازی درباره این ماجرا در حالی است که اعضای این خانواده هنگام دستگیری به پلیس می‌گویند کودک کوچک آن‌ها مشکل جسمی داشته و نباید از آن‌ها جدا شود، اما پلیس گفته این دستور دادگاه است و باید اجرا شود. جالب آنکه در آخر پلیس از پدر و مادر کودک به جرم اهانت به آن‌ها شکایت کرده است. اداره رفاه جوانان آلمان در برمرهاون هم برای بیان علت جدا کردن کودک تاکنون از پاسخ اجتناب کرده است. 

یک رفتار روتین!
با این حال، اتفاق اخیر از چند نظر مورد توجه بوده و نگاه‌ها را به خود جلب کرده است. نخست، انحطاط اخلاقی است که غرب گریبانگیر آن شده و به فاصله‌گیری از اصول انسانی منجر شده است. این موضوع البته تازگی ندارد. بسیار پیش آمده غرب که خود مسئول بسیاری از جنگ‌ها و خونریزی‌ها در جهان است، با استفاده از غول رسانه‌ای خود، مهربانی یک فرد چشم آبی در قبال حیوانی را به سرتیتر اخبار رسانه‌های خود کشانده؛ همان‌هایی که در موضوع مهاجران و همچنین اسلام‌هراسی پرونده سیاهی دارند.
نکته دیگر اینکه بروز چنین رفتاری از سوی غرب چندان هم موضوع عجیب و غریبی نیست. همین چند سال پیش بود که رفتار پلیس مرزی ایالات متحده در جداسازی کودکان مهاجر آمریکای جنوبی - عمدتاً از گواتمالا، السالوادور و هندوراس - در مرز مکزیک از والدینشان و بردن آن‌ها به مراکز بازپروری به‌شدت توجه جهانیان را به خود جلب کرد. این رویه غیرانسانی تا جایی بالا گرفت که سازمان ملل به‌طور رسمی از ایالات متحده خواست به جداسازی کودکان از خانواده‌های مهاجر پایان دهد. گفته می‌شود در این ماجرا بیش از 2هزار کودک از والدینشان جدا شده و از سرنوشت بسیاری از آن‌ها خبری نیست. روزنامه گاردین هم گزارش داده در فاصله اکتبر۲۰۱۶ تا آخر ژانویه۲۰۱۷ حدود ۵۴هزار کودک و همراهانشان بازداشت شدند که نسبت به مدت مشابه سال پیش، افزایش دو برابری پیدا کرده‌اند.

خبرنگار: زینب اصغریان

برچسب ها :
ارسال دیدگاه