نام‌نویسی مشمولان حج از اواخر بهمن آغاز می‌شود

پیش‌بینی هزینه تمتع در پنج گروه قیمتی

نام‌نویسی مشمولان حج از اواخر بهمن آغاز می‌شود

هزینه حج تمتع آینده در پنج گروه قیمتی تعیین و تا بیستم بهمن نهایی می‌شود؛ همچنین نام‌نویسی از متقاضیان از اواخر ماه جاری یا اوایل اسفندماه صورت می‌گیرد.


به گزارش خبرگزاری فارس، نام‌نویسی از مشمولان حج تمتع ۱۴۰۲ قرار بود از ۳۰ دی‌ماه آغاز شود که به دلیل مشکلاتی، محقق نشد و مسئولان سازمان حج و زیارت نام‌نویسی حج تمتع آینده را به زمانی دیگر موکول کردند.
مسئولان سازمان حج و زیارت درصددند هزینه حج را در قالب پنج گروه قیمتی پیش‌بینی کنند تا زائران بتوانند در هر کدام از گروه‌های قیمتی که می‌توانند، نام‌نویسی کنند.
به گفته یک منبع مطلع، قیمت‌گذاری کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۲ تا بیستم بهمن‌ماه نهایی می‌شود و هنوز قیمت کاروان‌ها مشخص نیست، اما آنچه مشخص است بالا رفتن هزینه این سفر معنوی نسبت به گذشته است؛ تاجایی که این هزینه دو برابر سال گذشته خواهد بود.
این منبع آگاه می‌گوید: با توجه به تلاش سازمان حج و زیارت برای نهایی کردن قیمت و برنامه‌ریزی‌ها، نام‌نویسی از متقاضیان تشرف به حج تمتع تا پایان بهمن‌ماه یا اوایل اسفند آغاز خواهد شد.
حج تمتع آینده دو نرخی است و زائران حج ۱۳۹۹ که هزینه حج را پرداخت کرده و در اولویت اعزام قرار دارند، با هزینه کمتری نسبت به سایر زائران به سرزمین وحی مشرف می‌شوند، چرا که این افراد هزینه حج را با ارز ۹هزار تومانی پرداخت و در بانک مرکزی تثبیت کرده‌اند.
البته این افراد هم باید هزینه بخشی از خدمات ریالی را بپردازند که مسئولان سازمان حج و زیارت درصددند زائران حج ۱۳۹۹ کمترین هزینه مازاد را پرداخت کنند. در حج گذشته زمانی که سعودی‌ها افزایش هزینه و مالیات بر ارزش افزوده را اعمال نکرده بودند، مسئولان سازمان حج و زیارت هزینه تمام شده حج را کاهش دادند؛ به‌طوری که متوسط هزینه حج از ۳۷ میلیون به ۳۵میلیون کاهش یافت. اما پس از اعمال هزینه اضافه از سوی عربستان و ضرورت پرداخت آن برای صدور ویزا، متوسط هزینه تمام شده حج تمتع گذشته به ۴۵میلیون تومان افزایش یافت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه