اینجا خلیج تا ابد فارس است

دیپلماسی ضعیف، پاشنه آشیل ورزش ایران

اینجا خلیج تا ابد فارس است

سینا حسینی


دیپلماسی منفعل مدیران ورزش ایران در منطقه به پاشنه آشیل ورزش کشور تبدیل شده، اما باوجود توصیه‌های فراوان کارشناسان و منتقدان هیچ اقدامی برای ترمیم این معضل تا به حال اندیشیده نشده است، به همین دلیل کشورهای منطقه به ویژه کشورهای حوزه خلیج همیشگی فارس بعضاً با شیطنت‌های هدفمند به دنبال رسمیت دادن به واژه های جعلی نظیر خلیج (ع ر ب ی) هستند و از هر موقعیتی استفاده می‌کنند تا به این واژه مجعول رسمیت دهند. اتفاقی که با واکنش گسترده افکارعمومی داخل کشور مواجه شده تا این پرسش به وجود بیاید که چرا مسئولان دستگاه ورزش و وزارت امور خارجه یک بار به صورت جدی تکلیف خود را با کشورهای بی هویت روشن نمی‌کنند تا به این ترتیب تمامیت ارضی ایران را زیر سؤال نبرند.
فارغ از رویکرد دو وزارتخانه ورزش و جوانان و امور خارجه این پرسش از متولیان فدراسیون فوتبال پرسیده می‌شود که چرا در برابر این اتفاق شوم صرفاً به صدور بیانیه بسنده می‌کنید در حالی که می‌توانید با فشار بیشتر مانع گسترش این روند نامطلوب شوید؟
طبیعتاً وقتی رفیق گرمابه و گلستان رئیس فدراسیون فوتبال، جیانی اینفانتینو به عنوان رئیس فدراسیون جهانی فوتبال از این واژه مجعول در صفحه شخصی خود استفاده می‌کند و صفحه رسمی فیفا نیز به دنبال آن از این کلمه شوم و نامبارک استفاده می‌کند، چرا باید شاهد سکوت مهدی تاج و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باشیم؟!
آیا برای حمید سجادی، مهدی تاج و امیر عبداللهیان موضوع این میزان پیش پا افتاده است که ماجرا با یک بیانیه نه از طرف وزارت ورزش و امور خارجه و از سوی فدراسیون فوتبال با لحنی کاملاً محتاطانه رفع و رجوع شود؟ چرا نباید سفیر عراق در ایران به محل وزارت امور خارجه احضار شود؟ وقتی کشورهای منطقه شاهد این مسامحه از سوی سیاستمداران کشور هستند، طبیعی است با وقاحت هر چه تمام این رفتار ناشایست را مؤکداً تکرار می‌کنند؟!
استفاده از ادبیات محافظه کارانه در بیانیه فدراسیون فوتبال در قبال رفتار کشورهای منطقه به ویژه مسئولان  ورزشی عراق و در پی آن مدیران ارشد فیفا این ذهنیت را برای خانواده فوتبال تقویت می‌کند که رئیس فدراسیون فوتبال به منظور از دست ندادن شانس خود برای پیروزی در انتخابات پیش رو در کنفدراسیون فوتبال آسیا و تصاحب کرسی نایب رئیسی آسیا چنین تاکتیکی را به کار گرفته تا آرای حامیانش از سبد رأی او کم نشود!
کاش حمید سجادی، تاج و امیر عبداللهیان برای پرسش‌هایی که این روزها در ذهن افکارعمومی به وجود آمده، پاسخی روشن ارائه کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه