حضور 80 کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

حضور 80 کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم


«مجیدی مهر» از برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بهمن ماه همزمان با مبعث پیامبر(ص) خبر داد و گفت: از ۸۰ کشور جهان برای شرکت در این دوره از مسابقات دعوت به عمل آمده است.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تغییرات در حوزه فنی این دوره مسابقات گفت: یکی از رویکردهای ما در این دوره این است که شرکت‌کنندگان برای رسیدن به مرحله فینال باید از سه یا چهار مرحله فنی عبور کنند که این موضوع موجب ارتقای فنی افراد شرکت‌کننده می‌شود. مجیدی مهر افزود: یکی دیگر از رویکردهای ما در این دوره از مسابقات بهره‌مندی از داوران خارجی و چهره‌های نسبتاً جوان است که تاکنون به ایران نیامده‌اند، زیرا گردش نسلی در انتخاب داوران در کشورهای مختلف همواره مورد توجه بوده است. در این دوره به داوران آموزش نیز خواهیم داد تا با  آیین‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی آشنا شوند که این اقدام موجب ارتقای کیفیت داوری می‌شود.
وی تأکید کرد: این دوره از مسابقات به صورت حضوری برگزار می‌شود. البته در صورت شیوع و گسترش مجدد بیماری کرونا تابع نظر ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا خواهیم بود. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه