حاج قاسم، پروژه‌های آمریکایی را به شکست کشاند

سیدحسن نصرالله:

حاج قاسم، پروژه‌های آمریکایی را به شکست کشاند


​​​​​​​دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان به مناسبت شهادت فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق در سخنانی تأکید کرد هیچ یک از اهداف آمریکا از ترور شهید سلیمانی محقق نشده بلکه نتیجه عکس داده است. سید حسن نصرالله در ابتدای سخنانش به شایعه‌پراکنی رسانه‌های سعودی و صهیونیستی درباره وضعیت سلامت خود اشاره و اضافه کرد: «جای نگرانی نیست».
نصرالله ادامه داد: حاج قاسم در دو دهه گذشته با دو مدل از پروژه آمریکا در منطقه مقابله کرد. مدل نخست طرح «خاورمیانه جدید» با محوریت رژیم صهیونیستی بود. این نسخه در سال ۲۰۰۱ و پس از آنکه جورج بوش پسر قدرت را به دست گرفت با مداخلات در سوریه و عراق و لبنان آغاز شد. اینجا بود که حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده وارد خط مقدم شد. ایران و سوریه مقاومت کردند و استوار ماندند و این‌گونه دشمن در جنگ ژوئیه شکست خورد. 
دبیرکل حزب‌الله افزود: نسخه دوم با اوباما آغاز شد و آن‌ها دریافتند در جنگ‌های گسترده شکست می‌خورند. در نسخه دوم پروژه آمریکا، جنگ‌ها صبغه داخلی به خود گرفتند به‌نحوی که مردم با یکدیگر می‌جنگیدند و تکفیری‌ها آورده شدند، در نتیجه جنگ‌ شکل طایفه‌ای به خود گرفت. پس از این دو ناکامی بزرگ و تاریخی، ترامپ آمد؛ ترامپی که دید باید علیه محور مقاومت حمله‌ای تعیین‌کننده انجام دهد و این اقدام، ترور فرماندهان سلیمانی و المهندس بود. هدف این ترور، شکستن کمر مقاومت، ترساندن عراقی‌ها و تضعیف اعضای محور مقاومت در سوریه، ایران، لبنان و فلسطین بود. اما مکتب حاج قاسم سلیمانی با قدرت به راهش ادامه می‌دهد. طرح‌های آمریکا با تشییع میلیونی و تاریخی پیکر شهید سلیمانی نتیجه عکس داد و هیچ یک از اهداف ترامپ و آمریکا از ترور شهید سلیمانی محقق نشد. نصرالله تصریح کرد: امروز مدل سوم طرح آمریکا با جنگ اقتصادی آغاز شده که این نیازمند توضیحات بیشتر است. کابینه جدید صهیونیست‌ها که مجانین در آن حضور دارند، پایان این رژیم را با اشتباهات و حماقت‌ها سرعت می‌بخشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه