حضور ۱۱ پزشک متخصص در نهبندان

پس از سفر رئیس‌جمهور به این شهر رقم خورد

حضور ۱۱ پزشک متخصص در نهبندان

وعده‌های رئیس‌جمهور در سفر به شهرستان نهبندان با گذشت کمتر از ۱۰ روز در مسیر تحقق قرار گرفته و ۱۱ پزشک متخصص در این منطقه محروم مستقر شده‌اند.


۲۵ آذر ماه بود که نخستین سفر از دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور به دیار آسبادها منطقه برخوردار اما محروم نهبندان رقم خورد. در این سفر مطالبات جدی مردم شهرستان همیشه در صحنه نهبندان به گوش مقام ارشد دولت رسید تا چاره‌جویی و گره‌گشایی انجام شود.
مطالبات از محورهای حادثه‌خیز شهرستان گرفته تا کمبود نیروی پزشک متخصص، ضعف زیرساخت‌های معادن، مشکلات مرزنشینان و درخواست برای بازگشایی مجدد بازارچه‌های مرزی که مدت‌هاست از مطالبات بر حق مردم این دیار است را شامل می‌شد.
رئیس‌جمهور در دیداری باشکوه دغدغه‌ها را شنید و حال با گذشت مدت زمانی هر چند کوتاه وعده‌ها به مردم در مسیر پیگیری و تحقق قرار گرفت.
فرماندار نهبندان در گفت‌وگو با مهر گفت: نهبندان با داشتن ۹۶ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در حوزه مرزنشینی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و در این دیدار دریافت عواید حاصل از فروش سوخت مرزنشینان، مشکلات کوله‌بران مرزنشین و رسیدگی به خواسته‌های آن‌ها و بازگشایی مجدد مرزهای تعطیل شده جزو خواسته‌های مطرح شده بود که مصوباتی را در پی داشت. ابوالفضل ایروانی بیان کرد: در این باره رئیس‌جمهور پرداخت عواید سوخت مرزنشینی برای یک مرحله و بررسی‌ها برای ادامه روند پرداخت را در دستور کار قرار داد. وی همچنین با اشاره به سفر استاندار و پیگیری اصلاح آیین‌نامه طول مرزنشینی از ۲۰ به ۵۰ کیلومتر در استان، از اقدام برای اصلاح این مهم خبر داد و افزود: با این اقدام مرزنشینان بیشتری از عواید حاصل از فروش سوخت بهره‌مند می‌شوند. 
وی کمبود پزشک متخصص را دیگر مطالبه‌های مردم نهبندان اعلام و بیان کرد: بلافاصله تخصیص پزشک متخصص انجام و در حال حاضر با دستور رئیس‌جمهور برای حل این مشکل ۱۱ پزشک متخصص در حوزه‌های مختلف چشم‌پزشکی، اطفال، سونوگرافی، رادیولوژی 
و… در شهرستان مستقر شده و در حال خدمات‌دهی هستند.
به گفته وی همچنین در این سفر با توجه به مشکلات ماندگاری و تاب‌آوری نیروهای پزشک قول تخصیص سهمیه برای پزشکان بومی و ارتقای بخش سلامت دانشکده داده شد و اصلاح در سیستم سازمان سنجش و آزمون‌های استخدامی جزو مصوبات بود.
به گفته ایروانی نهبندان در حوزه ظرفیت‌های معدنی با داشتن ۲۵ نوع ماده معدنی و ۱۴۶ معدن که ۸۲ مورد آن فعال است دومین شهرستان معدنی استان و بهشت معادن به شمار می‌رود اما ضعف‌های زیرساختی و مالیات جزو مطالبات فعالان این حوزه بود که موضوع در شورای معادن مطرح و برای معافیت مالیاتی معادن مصوبه‌ای با این عنوان که اگر معدنی واحد فراوری در کنارش داشته باشد معافیت مالیاتی برای آن معدن محقق شود مطرح و پیگیری شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه