شناسایی بافت‌های ناکارآمد شهری در ۱۷۰ محله

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کرد

شناسایی بافت‌های ناکارآمد شهری در ۱۷۰ محله

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تاکنون بافت‌های ناکارآمد شهری در ۱۷۰ محله از ۴۹ شهر خراسان رضوی شناسایی شده و گستره سکونتگاه‌های غیررسمی در استان به 5 هزار هکتار می‌رسد که باید به این بخش‌ها توجه ویژه شده و در موضوعات ساخت و ساز حداقل‌های ضوابط مهندسی و ایمنی لحاظ شود.


به گزارش قدس خراسان، عباس یوسف‌زاده در همایش بازآفرینی و مقاوم‌سازی اظهار کرد: تاکنون با وجود تصویب برنامه‌ها و لزوم اجرای اقدامات مشترک برای بازآفرینی محلات هدف، صدور پروانه‌های ساختمانی در آن محلات قانع کننده نبوده و روند کار مطلوب نیست.
یوسف‌زاده با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ پروانه ساختمانی در محلات هدف بازآفرینی استان صادر شده، گفت: این تعداد کم پروانه حاکی از آن است که مردم چندان مشارکت فعالانه‌ای در این بخش نداشتند. امیدواریم با ارائه بسته‌های تشویقی، مالکان در بافت‌های فرسوده را ترغیب به مشارکت در این بخش کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در راستای اقدام مشترک دستگاه‌های اجرایی برای انجام برنامه‌های بازآفرینی، شرکت بازآفرینی ایران برنامه‌های زیادی در سال‌های گذشته ابلاغ کرده؛ اما تحقق این برنامه‌ها در خراسان رضوی چندان ملموس نبوده است.
وی گفت: بافت مرکزی شهر مشهد، بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی و دیگر بافت‌های فرسوده این کلانشهر در سند تحول حاشیه شهر لحاظ نشده‌اند. شرکت بازآفرینی ایران برای سند تحول حاشیه شهر مشهد، یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع دولتی برای ۱۳۶ طرح در این منطقه در نظر گرفته است، آن هم از محل اراضی که ۱۳ سال است هیئت وزیران در مشهد برای آن برنامه‌ای تصویب کرده‌اند؛ اما به اجرا نرسیده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه