سرقت 100میلیاردی با تهدید کلت کمری

رئیس پلیس مشهد خبر دستگیری متهمان را رسانه‌ای کرد

سرقت 100میلیاردی با تهدید کلت کمری

با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد، عاملان سرقت به عنف 100میلیارد ریالی از یک ساختمان سه طبقه شناسایی و دستگیر شدند.


​​​​​​​سرهنگ احمد نگهبان؛ فرمانده انتظامی مشهد مقدس در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی گزارش سرقت به عنف از ساکنان یک ساختمان سه طبقه در خیابان شهید «اسماعیل‌پور» در بولوار میرزا کوچک خان، با توجه به حساسیت موضوع، تیمی ویژه از مأموران مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

سرقت میلیاردی طلا و دلار 
 وی افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در محل و بررسی اظهارات مالباختگان مشخص شد حوالی ساعت 11 صبح دو مرد قوی هیکل پس از ورود به داخل یک ساختمان سه طبقه که تمامی ساکنان آن تبعه افغانستان و اعضای یک خانواده بودند، با تهدید چاقو و اسلحه کلت کمری، طلا و جواهرات ساکنان شامل 10 حلقه النگو، سه جفت گوشواره، سه عدد گردن‌آویز، سه عدد انگشتر و 6 عدد تک‌پوش را با تهدید و زور از آن‌ها می‌گیرند.
رئیس پلیس مشهد تصریح کرد: اما این پایان اعمال مجرمانه سارقان مسلح نبود و در ادامه یک عضو خانه را برای باز کردن در گاوصندوق تهدید می‌کنند. این فرد که دچار استرس و ترس شدید شده بود، در مقابل خواسته اعضای باند سرقت توان مقاومت نداشت و مجبور شد به خواسته آن‌ها تن در دهد.
سرهنگ نگهبان افزود: سارقان تمامی محتویات گاوصندوق شامل اوراق بهادار، دلار و وجه نقد را سرقت کرده و همراه با طلا و جواهرات که ارزشی حدود 100 میلیارد ریال داشت، از محل گریختند.

ماجرای کوئیک مشکی رنگ چه بود؟
 فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با هدایت مستقیم سرگرد رحیم‌پور؛ رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی مشهد، پس از بررسی دقیق محل جرم و اثربرداری از آثار بجا مانده سارقان، تحقیقات فنی خود را آغاز کردند. در تحقیقات میدانی، پلیس سرنخ‌هایی از تردد یک دستگاه سواری کوئیک مشکی رنگ پلاک مخدوش به رانندگی زن جوانی که همراه او یک مرد هم در خودرو حضور داشت، لحظاتی پیش از وقوع جرم در محدوده سرقت، بدست آورد.
وی بیان کرد: با بررسی فنی ماجرا مشخص شد این دو نفر با سارقانی که در این سرقت به عنف حضور داشتند، در ارتباط هستند. سرهنگ نگهبان گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از چند شبانه‌روز تحقیقات فشرده روی سرنخ‌های بدست آمده و استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی، یکی از متهمان را در بولوار توس ردزنی و پس از هماهنگی لازم قضایی او را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.
متهم که در بازجویی‌های اولیه خود را بی‌اطلاع از همه چیز نشان می‌داد؛ اما این روش هم کارساز واقع نشد و در تحقیقات فنی پلیس و مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به ناچار لب به اعتراف گشود و سه همدستش را معرفی کرد.
رئیس پلیس مشهد گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی مشهد با اطلاعات بدست آمده و پس از کسب مجوزهای لازم قضایی، دو عضو دیگر این باند را در بولوار توس و شهرک شهید رجائی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان قسمت اعظمی از اموال مسروقه را کشف کردند.
 وی با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری دیگر متهم فراری این پرونده و کشف سایر جرایم احتمالی آنان از شهروندان خواست موارد موصوف را در پیشگیری از سرقت جدی بگیرند و در این باره گفت: راه‌های ورودی را ایمن و از درهای ضد سرقت برای ورودی ساختمان استفاده کنید. مقابل تمام پنجره‌ها به ویژه در طبقات همکف، نورگیر، روی دیوارها و... حفاظ مقاوم و مطمئن نصب و درهای پشت‌بام و راهرو را با حفاظ نرده‌ای ایمن کنید. به تردد و توقف افراد غریبه مشکوک در کوچه و اطراف منزلتان حساس باشید و موارد را به پلیس 110 گزارش دهید. وی ادامه داد: همچنین از نگهداری اموال با ارزش خود در منزل و حتی درون گاوصندوق منزل خودداری کرده و در صورت امکان گاوصندوق را در جایی از منزل مخفی و از گذاشتن کلیدش در داخل کمدها خودداری کنید. حفاظ دیوارها را طوری تعبیه کنید که اگر تیر چراغ برق، علمک گاز، درخت یا ماشینی کنار آن قرار داشت، سارقان نتوانند با بالا رفتن از آن‌ها از روی دیوار عبور کنند. از آیفون‌های تصویری مجهز به ضبط تصاویر استفاده کنید.

خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه