وجود 5هزار حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی

وجود 5هزار حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی


​​​​​​​مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه چاه‌های غیرمجاز حیات دشت مشهد و استان را به خطر انداخته، گفت: در حال حاضر خراسان رضوی بیش از 5هزار حلقه چاه غیرمجاز دارد که ۸۴۹ حلقه از این تعداد طی سال جاری مسدود شده است.
علیرضا طاهری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه هزار و 100حلقه چاه دیزل مجاز در مناطق مرزی استان فعال است، اظهار کرد: در استان ۱۰ هزار و ۱۰۴ حلقه چاه مجاز فعالیت دارد. خراسان رضوی نخستین استانی است که تمام چاه‌های مجاز آن مجهز به کنتور هوشمند با قابلیت رؤیت‌پذیری است.
وی افزود: طی هفت سال گذشته ۱۶ هزار چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه قوانین موجود بازدارندگی لازم برای جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز را ندارد، گفت: جریمه مربوط به میزان برداشت آب از تاریخ حفر تا زمان انسداد چاه در صورت کشت محصولات اساسی و راهبردی به ازای هر مترمکعب حداکثر 3هزار ریال و در غیر این صورت به ازای هر مترمکعب آب حداکثر مبلغ 6هزار ریال متناسب با افت سفره و حجم کسری مخزن سفره است. این جرایم حسب دستورالعمل ابلاغی وزیر نیرو از صاحبان چاه‌های مذکور دریافت و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.
طاهری با بیان اینکه بدون هیچ گونه مماشات با متخلفان مربوط به چاه‌های غیرمجاز برخورد قانونی خواهیم کرد، افزود: از نمایندگان مجلس تقاضا داریم قوانین سختگیرانه‌تری در این زمینه وضع کنند.
وی خاطرنشان کرد: شناسایی و انسداد چاه‌های غیرمجاز توسط ۸۰ گروه گشت و بازرسی در سطح استان و همچنین از طریق ارسال گزارش‌های مردمی صورت می‌گیرد. شماره تلفن گویا ۳۱۴۳۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۶۳۹۴ راه‌های ارتباطی دریافت گزارش‌های مردمی است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه