۲۰ طرح اقتصادی آماده سرمایه‌گذاری خارجی

خراسان‌ شمالی

۲۰ طرح اقتصادی آماده سرمایه‌گذاری خارجی


​​​​​​​مدیرکل دفتر جذب ‌و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان‌ شمالی گفت: ۲۰ طرح اقتصادی استان با ثبت در سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران آماده سرمایه‌گذاری خارجی است.
سیدعلی میرکریمی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: از ۱۹۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی ثبت شده در سامانه سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ۲۰ طرح مربوط به خراسان شمالی است.
وی افزود: اینک خراسان شمالی با این میزان طرح ثبت شده در جایگاه دوم کشوری طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی قرار دارد.
میرکریمی با اشاره به آغاز برخی طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان، گفت: خراسان شمالی با 52/2 میلیون دلار در رتبه ۱۳ کشوری طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی قرار دارد که بی‌تردید این جایگاه با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بیشتر ارتقا خواهد یافت.
مدیرکل دفتر جذب ‌و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان‌ شمالی یادآور شد: اینک ۲ هزار و ۲۶۴ فرصت سرمایه‌گذاری در داخل کشور احصا شده که از این تعداد ۶۰ طرح سرمایه‌گذاری مربوط به خراسان شمالی است.
سرمایه‌گذاری‌های خارجی در خراسان شمالی تاکنون محدود به یک واحد فراوری برنج در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد است که از سه سال پیش کار خود را در این استان و با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار دلار آغاز کرده است.
این استان با تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول باغی و کشاورزی، ۴۵ هزار تن فولاد و ۹۰۰ هزار تن محصولات پتروشیمی زمینه مساعدی برای سرمایه‌گذاری دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه