19درصد درآمد شهرداری‌ها از کمک‌های دولتی تأمین شد

19درصد درآمد شهرداری‌ها از کمک‌های دولتی تأمین شد

سال گذشته ۱۹درصد درآمد شهرداری‌های خراسان جنوبی از محل کمک‌های دولتی تأمین شد و اعتبارات ماده۴۲ هنوز محقق نشده است.


به گزارش تسنیم، شهرداران خراسان جنوبی در جلسه‌ای با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به بیان مشکلات خود پرداختند.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه سال گذشته 19درصد درآمد شهرداری‌های استان از محل کمک‌های دولتی تأمین شده است، اظهار کرد: کل بودجه شهرداری‌های استان 839 میلیارد تومان بوده است.
صفری با بیان اینکه اعتبارات ماده42 هنوز محقق نشده است، افزود: به همین دلیل برخی از برنامه‌های شهرداری‌ها متوقف شده است.
عباس‌زاده، معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه خراسان جنوبی استان پهناوری است، گفت: سطح برخورداری شهرداری‌های استان به نسبت سایر استان‌ها برای ارائه خدمات به مردم ضعیف‌تر است.
معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه زیرساخت توسعه‌ای استان ضعیف است، گفت: شهرداری‌های استان به نگاه ویژه وزارت کشور نیاز دارند.
شهردار سربیشه نیز خواستار تخصیص ماشین آتش‌نشانی پیشرفته به این شهرداری شد و گفت: ماشین آتش‌نشانی فعلی 2 تا 3 هزار لیتری است که با توجه به حجم تردد ماشین‌آلات سنگین پاسخگو نیست.
تهیه طرح ساماندهی ورودی شهرها، تسهیل واگذاری زمین به شهرداری‌ها برای انجام  پروژه‌های عمرانی، اعطای تسهیلات کلان برای اجرای پروژه‌های عمرانی، پرداخت یارانه حمل‌ونقل به شهرداری‌ها و عدم پرداخت سهم 10درصد الحاقات اراضی ملی در شهرهای استان از جمله درخواست‌های شهرداران بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه