تخریب 100 ستون برق برای سرقت میلگرد!

با تلاش مأموران پاسگاه انتظامی فردوسی، سارقان دستگیر شدند

تخریب 100 ستون برق برای سرقت میلگرد!

با تلاش و پیگیری مأموران پاسگاه فردوسی، باند حرفه‌ای سرقت‌های سریالی از باغ ویلاهای روستاهای زاک و ماریان در حالی متلاشی شد که آن‌ها تنها در یک فقره از سرقت‌ها، 100 ستون برق را تخریب و میلگردشان را خارج کرده بودند.


در پی گزارش سرقت‌های سریالی از باغ ویلاهای محدوده روستاهای زاک و ماریان، مستندات این ماجرا که همراه بود با گلایه و شکایت ساکنان منطقه، روی میز رئیس پلیس مشهد قرار گرفت.

خسارت 10 میلیاردی به یک نفر!
از همین رو ادله انتظامی موجود از نحوه سرقت‌ها، توسط این مقام ارشد انتظامی مورد بررسی قرار گرفت و با دستور سرهنگ احمد نگهبان؛ فرمانده انتظامی مشهد پیگیری این پرونده به صورت ویژه در دستور کار تیمی از مأموران پاسگاه فردوسی قرار گرفت. در بررسی یکی از سرقت‌ها مشخص شد سارقان با تخریب تأسیسات انتقال برق و بیش از 100 ستون برق در منطقه مورد اشاره با شیوه‌ای خاص ضمن سرقت کابل‌های برق، در مرحله بعد میلگرد داخل تمامی ستون‌ها را هم خارج و آن‌ها را سرقت کرده بودند. این اقدام سبب وارد آمدن خسارت حدود 10میلیارد ریالی به مالک یک باغ ویلا شده بود که برای نصب این تجهیزات هزینه کرده بود.
در ادامه، مأموران دایره تجسس پاسگاه فردوسی با هدایت مستقیم سرگرد مصطفی حاتمی؛ فرمانده این پاسگاه، پس از بررسی دقیق تمامی زوایای مخفی‌مانده سرقت‌ها و با استفاده از اظهارات مالباختگان و همچنین استفاده از بانک اطلاعاتی دقیق مجرمان سابقه‌دار، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی سارقان آغاز کردند. تحقیقات میدانی پلیس در حالی ادامه داشت که ساعت 5 بامداد شنبه گذشته سرنخ‌هایی از تردد مشکوک یک دستگاه سواری پیکان سفیدرنگ با سه سرنشین مرد در حوالی روستای زاک توسط اهالی روستا به 110 گزارش و تیم تجسس پاسگاه فردوسی به محل اعزام شد.
مأموران انتظامی با رسیدن به روستا پس از چند دقیقه گشت‌زنی در محدوده باغ‌ویلاها و مناطق مشکوک که احتمال وقوع سرقت داشت، خودرو پیکان را که حوالی یک باغ پارک شده بود، مشاهده کردند.
پلیس در این مرحله، تحرکات مالکان خودرو را زیر نظر گرفت و در نهایت مشخص شد آن‌ها دست به سرقت اموال یک باغ‌ویلای دیگر زده و در حال انتقال اموال سرقتی به داخل خودرو هستند. در حالی که مأموران تمامی مسیرهای فرار احتمالی متهمان را مسدود و به کنترل خود در آورده بودند، معلوم شد این افراد دست به تخریب لوله‌های آب باغ‌ویلای مذکور زده و لوازم با ارزش را از جا کنده‌اند. وقتی عملیات پلیس نمایان و دستور ایست صادر شد، متهمان به محض مشاهده پلیس در حالی که بهت زده بودند، پا به فرار گذاشتند.  
متهمان که راه فراری نداشتند، به محض شنیدن صدای شلیک گلوله اخطار، در محل میخکوب شدند. با دستگیری سارقان که 45، 52 و 62 سال دارند، آن‌ها به مقر انتظامی منتقل و در چندین مرحله بازجویی فنی پلیس و مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به 45‌فقره سرقت از باغ‌ویلاهای محدوده روستای زاک و ماریان و فروش اموال مسروقه به یک ضایعاتی در محدوده بولوار شاهنامه اعتراف کردند.
در ادامه این عملیات با هماهنگی مقام قضایی، فرد مالخر دستگیر و در بازرسی از انبار ضایعاتی تعداد زیادی لوازم مسروقه شامل کابل‌های برق، لوله آب و آهن‌آلات مسروقه کشف شد.

هشدار پلیس را جدی بگیریم
از همین رو پلیس به شهروندان توصیه کرد:  
1. باغداران و مالکان باغ‌ویلاها با توجه به شروع فصل سرما از نگهداری وسایل و ادوات کشاورزی غیر ضروری در باغ خودداری کنند. 
2. با تهیه و نصب حفاظ مقاوم برای پمپ آب و کفکش‌ها، فرصت ارتکاب جرم را از سارقان سلب كنيد. 
3. در زمان‌های مختلف به خانه‌باغ‌ها و اموال حفاظت شده خود سرکشی کنید. 
4. ضمن تجهیز قفل در و پنجره‌های خانه‌باغ‌ها، برای نصب دوربین مداربسته و سامانه‌های هشداردهنده در باغ‌های خود اقدام كنيد.
5. با همکاری دیگر مالکان باغ‌ویلاها برای راه‌اندازی نگهبان محله اقدام كنيد.

خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه