کمک‌معیشتی؛ مهم‌ترین درخواست مددجویان بهزیستی استان

مدیر کل بهزیستی استان خبر داد

کمک‌معیشتی؛ مهم‌ترین درخواست مددجویان بهزیستی استان


​​​​​​​مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: میز ارتباط مردمی همزمان با سفر دوم رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی برپا شد و مهم‌ترین درخواست جامعه هدف بهزیستی در زمینه کمک‌معیشتی بوده است.
حسن شرفی افزود: میز ارتباط مردمی از روز چهارشنبه ۲۳آذر تا جمعه ۲۵ آذر ماه در مرکز استان دایر بود و بیش از ۵۰۰ درخواست حضوری جامعه هدف بهزیستی ثبت و پاسخ داده شد.
وی اظهار کرد: میز ارتباط مردمی به لحاظ دسترسی بهتر جامعه هدف در شهرستان بیرجند مستقر شد و نماینده تام‌الاختیار سازمان بهزیستی کشور، مدیر کل و معاونان بهزیستی استان به مدت سه روز پاسخگوی مراجعان بودند.
مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بیشترین مشکلات و درخواست جامعه هدف در میز ارتباط مردمی، کمک‌معیشتی، هزینه درمان، مسکن و برقراری مستمری بود.
وی عنوان کرد: اکنون سرانه کمک‌معیشتی هر معلول شدید ۵۴۶ هزار تومان است که به خاطر بالا بودن هزینه‌های بهداشتی و درمانی، افراد، متقاضی افزایش این سرانه هستند.
به گزارش ایرنا، شرفی افزود: برای بخشی از درخواست‌ها مانند مسکن، تسهیلات و کمک هزینه درمان، بهزیستی استان اقدام خواهد کرد؛ اما در مورد درخواست‌هایی که مربوط به اعتبار و بودجه است، پیگیر تخصیص اعتبار مورد نیاز از نهاد ریاست جمهوری هستیم.
وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم سه تا چهار برابر آمار میز ارتباط مردمی از طریق سامانه سامد (تلفن ۱۱۱) که همزمان با میزهای خدمت در مرکز استان راه‌اندازی شد، به بهزیستی خراسان جنوبی ارجاع شود.
مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر تسهیلات کم‌بهره ویژه جامعه هدف قابل پرداخت است و آن دسته از کارفرمایانی که برای تأمین نیروی انسانی خود از معلولان یا جامعه هدف بهزیستی استفاده کنند تا سقف ۱۵۰میلیون تومان برای هر فرد پرداخت می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار معلول زیر پوشش بهزیستی خراسان جنوبی هستند که در طیف‌های مختلف معلولیت، خدمت دریافت می‌کنند.
شرفی اضافه کرد: شایع‌ترین معلولیت در خراسان جنوبی ذهنی و کمترین آن صوت و گفتار است.
وی با اشاره به بالا بودن نرخ معلولیت در خراسان جنوبی نسبت به میانگین کشوری تأکید کرد: شهروندان به ‌ویژه در ازدواج‌های فامیلی، مشاوره‌های ژنتیک و غربالگری‌ها را جدی بگیرند.
رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیئت دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت، صبح پنجشنبه ۲۴ آذر ماه وارد بیرجند شد و تا روز جمعه در استان خراسان جنوبی حضور داشت.
یک روز پیش از آمدن رئیس جمهور، سامانه پاسخ‌گویی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با فعالیت ۲۰۰کاربر از طریق شماره تلفن ۱۱۱ در مرکز استان راه‌اندازی شد که بنابر آخرین آمار رسمی، بیش از ۵۲ هزار درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد ثبت شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه