پیشرفت ۱۲ درصدی قطعه اول آزادراه حرم تا حرم

پیشرفت ۱۲ درصدی قطعه اول آزادراه حرم تا حرم


​​​​​​​نماینده مجری آزادراه‌های خراسان رضوی گفت: پروژه آزادراه حرم تا حرم در بخش قم و تهران تقریباً تکمیل شده است. بخش سمنان در حال کار و مشابه وضعیت پروژه خراسان رضوی بوده ؛ اما پیشرفت آن بیشتر است. در‌استان ما نیز قطعه اول اجرا شده که عملیات آن از سال ۹۷ شروع و حدود ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
بر اســاس مصوبــه هیئت دولت در دی ماه‌ سال ۹۵ و به استناد الحاقیه قرارداد مشارکت این پروژه، در ۱۳ تیر ماه سال ۹۶ مقرر شد ساخت قطعه مشهد-نیشابور به طــول ۳۳کیلومتر در یک قرارداد ۳۶ ماهه به پیمانکاری قــرارگاه خاتم‌الانبیا انجام شــود. همچنین در مهر ماه سال ۹۷ قرارداد این پروژه به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به قرارگاه خاتم‌الانبیا ابلاغ و بنا شد طی ۴۲ ماه قطعه ۳۳ کیلومتری مشهد تا سه‌راه تربت‌حیدریه به بهره‌برداری برسد.
بر اساس قرارداد بنا بود قطعه اول پروژه یعنی حد فاصل مشهد تا نیشابور در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد؛ اما با توجه به کمبود اعتبارات و وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه، این بهره‌برداری به تعویق افتاد.
محمد پارسا، نماینده مجری آزادراه‌های خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص اجرای این بخش از آزادراه خراسان رضوی اظهار کرد: مسافت بخشی از آزادراه حرم تا حرم در خراسان رضوی ۲۳۰کیلومتر است. این ۲۳۰ کیلومتر سه فاز دارد که قطعه اول آن به طول ۳۳ کیلومتر از جنوب غرب به سمت نیشابور و سبزوار اجرایی شده است. همچنین مطالعات ۵۰ کیلومتر دیگر در حال تکمیل بوده که مطالعات تا نیشابور به تصویب رسیده و از نیشابور به سبزوار نیز در حال مطالعه است. آزادراه حرم تا حرم حدود ۱۵۰کیلومتر مسیر را کوتاه می‌کند.
در خراسان رضوی قطعه اول اجرا که عملیات آن از سال ۹۷ شروع شده و حدود ۱۲ درصد پیشرفت داشته و اعتبارات برای این قطعه ۷۸ میلیارد تومان است. ۶ کیلومتر این قطعه حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. اگر این تخصیص انجام شود، ظرف دوسال قطعه اول به اتمام می‌رسد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه