کمانداران استان محروم از سایت تخصصی

کمانداران استان محروم از سایت تخصصی

رئیس هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی گفت: کمانداران این استان از داشتن سایت تخصصی تیراندازی محروم‌اند و ساخت آن نیازمند کمک خیران و بخش خصوصی است.


محمد ابراهیم امینی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این در حالی است که در استان‌های آذربایجان شرقی و اصفهان هیئت‌های استانی دارای سایت تخصصی هستند، اما خراسان رضوی با ۱۲۰ ورزشکار فعال در رشته تیراندازی با کمان که حدود ۷۰درصد آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند از این امکان محروم است.
وی با بیان اینکه هم اینک این رشته ورزشی در ۹ شهرستان خراسان‌رضوی فعال است، افزود: دو باشگاه شهرداری، یک باشگاه بخش خصوصی و یک باشگاه آستان قدس رضوی در کنار برخی نهادها و دانشگاه‌ها در رشته تیراندازی با کمان در مشهد فعال هستند.
امینی افزود: تیراندازی با کمان ازجمله ورزش‌هایی است که تجهیزات آن برای یک کماندار بسیار گران است، چون همه آن‌ها وارداتی است و هر ورزشکار نیز تجهیزات مخصوص به خود را باید داشته باشد و یک کماندار برای ورود به این رشته پس از طی کردن مرحله مقدماتی و فراگیری آموزش‌های پایه، دست‌کم با ارزان‌ترین تجهیزات باید ۲۰۰ میلیون ریال هزینه کند.
وی ادامه داد: در بخش پایه و مبتدی در حال استعدادیابی هستیم تا برای آینده، کماندارانی از خراسان رضوی آموزش ببینند و بتوانند در مسابقات کشوری شرکت کنند. در یک سال اخیر سه مرحله مسابقات استعدادیابی برگزار شده است و در المپیاد استعدادیابی کشوری نیز از مجموع ۱۳ نفر، دو نفر به اردو دعوت شدند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه