میهمان ویژه موزه‌های آستان قدس رضوی

میهمان ویژه موزه‌های آستان قدس رضوی

موزه مرکزی آستان قدس رضوی به مناسبت هفته کودک، روزی متفاوت را برای مخاطبان کودک خود رقم زد. 


مهدی قیصری نیک؛ معاون سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در امور موزه‌ها، برگزاری کارگاه کاردستی کودکانه در موزه فرش با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای مخاطبان کودک موزه برشمرد. 
وی همچنین قصه‌گویی و روايت‌گری درباره فرش‌ها با محوریت فرش چهارفصل از نفیس‌ترین فرش‌های موزه آستان قدس رضوی را از دیگر برنامه‌های ویژه بازدید کودکان یاد کرد.
قیصری‌نیک افزود: با همکاری شرکت فرش آستان قدس رضوی، در موزه فرش، ‌دار قالی قرار جانمایی شده است تا بازدیدکنندگان فرصت تجربه بافتن گره‌ قالی را با حضور استادان آن داشته باشند.
وی برگزاری کارگاه نقاشی و رنگ‌آمیزی و نمایشگاه معرفی کتاب‌های تخصصی فرش را از دیگر برنامه‌های موزه در این ایام برشمرد. 
آشنایی کودکان با آثار موجود در موزه و ترویج فرهنگ حضور و بازدید کودکان از موزه‌ها، ترویج فرهنگ و هنرهای اصیل ایرانی و میزبانی شایسته از کودکان از جمله اهدافی است که از برگزاری این برنامه دنبال می‌شود. 
برنامه‌های موزه به مناسبت روز جهانی کودک از 16 مهر ماه به مدت یک هفته از ساعت 9 صبح الی 12 برقرار خواهد بود و مراکز آموزشی و فرهنگی می‌توانند طی هماهنگی با روابط عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از کارگاه‌های برگزار شده همراه با بازدید از موزه به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه