بزرگ‌ترین دوئل کشتی جهان در شهریور

یزدانی و تیلور در رقابت‌های جهانی بلگراد حضور دارند

بزرگ‌ترین دوئل کشتی جهان در شهریور


​​​​​​​به نوشته سایت flowrestling،  رقابت‌های جهانی کشتی از ۲۰ شهریور در بلگراد برگزار می‌شود و یکی از حساس‌ترین رقابت‌ها مربوط به وزن ۸۶ کیلوگرم است؛ جایی که حسن یزدانی و دیوید تیلور که هر دو سابقه قهرمانی در المپیک را دارند، برای کسب طلا شانس خواهند داشت. دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک، نماینده ایالات متحده در وزن ۸۶ کیلوگرم در مسابقات جهانی خواهد بود.
هشت کشتی‌گیر برتر این وزن بر اساس امتیازات جمع‌آوری شده در مسابقات رنکینگ از زمان المپیک توکیو به رقابت می پردازند. در بین تمام اوزان،  کشتی‌گیران این وزن شناخته شده‌ترین کشتی‌گیران در جهان هستند.
از سال ۲۰۱۷، هر مدال طلای جهانی یا المپیک در وزن ۸۶ کیلوگرم توسط حسن یزدانی یا دیوید تیلور بدست آمده است. یزدانی در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ عناوین جهانی را بدست آورد، در حالی که تیلور در سال ۲۰۱۸ طلای جهان و طلای المپیک ۲۰۲۱ را از آن خود کرد. رقابت یزدانی و تیلور ممکن است در حال حاضر بزرگ‌ترین رقابت در کشتی جهان باشد و به احتمال زیاد در مسابقات امسال شاهد یک مسابقه دیگر بین این دو خواهیم بود. 
تیلور برنده سه مبارزه رقابت مقابل یزدانی شد و در جام جهانی ۲۰۱۷، قهرمانی جهان ۲۰۱۸ و المپیک توکیو برابر او پیروز شد. در حالی که هر باری که تیلور برنده شده،اختلافات ناچیز تفاوت را رقم زد. در واقع در هر سه برد تیلور، یزدانی در تایم اول برتری داشت، ولی تیلور توانست در تایم دوم برنده شود.   یزدانی سال گذشته سرانجام در فینال جهانی ۲۰۲۱ انتقام خود را گرفت و با نتیجه ۶ بر ۲ تیلور را شکست داد. آیا این بدان معناست که سرانجام یزدانی رمز پیروزی مقابل تیلور را متوجه شده است یا تیلور امسال انتقامش را خواهد گرفت؟

برچسب ها :
ارسال دیدگاه