الگوی اشاعه علوم و فرهنگ اسلامی

در بازدید ائمه جمعه اهل سنت عراق از کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی عنوان شد

الگوی اشاعه علوم و فرهنگ اسلامی


​​​​​​​ائمه جمعه اهل سنت عراق در بازدید از کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، این مکان را الگوی تأسیس مکان‌های علمی و فرهنگی و مرکزی برای اشاعه فرهنگ و علوم اسلامی به دنیا عنوان کردند. 
به گزارش آستان‌نیوز؛ شیخ خلیل چرداغلی، خطیب مسجد یحیوی در کرکوک و نایب جمعیت فاتح ترکمان عراق که در این بازدید حضور داشت، گفت: کتابخانه رضوی نه تنها بر جهان اسلام تأثیرگذار است بلکه در عرصه‌ای فراتر از کشورهای مسلمان نیز می‌درخشد.
وی ضمن ابراز امیدواری از توسعه روزافزون این مکان فرهنگی تصریح کرد: بخش تخصصی کتاب‌های خطی این مجموعه دارای نسخه‌های نادری است که برخی از آن‌ها در هیچ کتابخانه‌ای یافت نمی‌شود. 
شیخ حسن بصری، عضو مجمع تقریب مذاهب از دیگر بازدیدکنندگان این گروه نیز این شکوفایی و توسعه را یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و مجموعه غنی کتابخانه رضوی و بخش‌های مختلف این مکان فرهنگی را پشتوانه‌ای علمی برای جهان اسلام دانست. 
وی با ابراز خرسندی از حضور در حرم مطهر امام رضا(ع)، کتابخانه رضوی را الگویی برای جوامع مسلمان در ایجاد مکان‌های علمی و فرهنگی برشمرد و مبلغ بودن برای معرفی این مجموعه در مراکز مختلف کشورهای اسلامی را افتخاری برای خود عنوان کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه