وجود بیش از 2 هزار واحد تجاری خالی در هسته مرکزی مشهد

وجود بیش از 2 هزار واحد تجاری خالی در هسته مرکزی مشهد


​​​​​​​معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: پیرامون حرم بیش از 2 هزار واحد تجاری خالی وجود دارد که برای ساخت آن‌ هزینه‌های زیادی شده؛ اما بهره‌برداری در کار نیست.
جواد خدایی، در گردهمایی زلزله و ساختمان‌های ناایمن که در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: در حادثه متروپل نیز آیا دانش ما کفاف محاسبه چنین سازه‌ای را نمی‌داد؟ حتماً کفاف می‌داد. ما بزرگ‌تر از این هم طراحی و اجرا کرده بودیم. این یک پروژه سرمایه‌گذاری و اقتصادی بود؛ اما با شکست مواجه شد؛ زیرا توجه ما به آن نبود. ما با محرومیت‌های مالی و فنی مواجه نبودیم بلکه این یک پروژه سوداگرانه بود. ما می‌دانیم چه کارهایی باید به لحاظ فنی انجام دهیم. این هم که می‌خواهیم انجام دهیم یا خیر، ورای آیین‌نامه و هر قاعده فنی دیگری است.
خدایی بیان کرد: ما ۳۰ هزار ساختمان گروه «ج» و «د» در مشهد داریم که همه یک بار به کمیسیون ماده ۱۰۰ رفته‌اند. پیش از اینکه بخواهیم با رویکرد مدیریت بحران آن را مدیریت کنیم، ابتدا باید رویه‌هایی را که منجر به بحران می‌شود، پیشگیری کنیم. این حجم از تخلفات در طرح‌های مصوب ممکن است به دلیل خود طرح‌ها باشد که با نیازهای امروز ما منطبق نیستند. تلاش شد این موضوع در طرح‌های تفصیلی مشهد در نظر گرفته شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه