آغاز عملیات ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه بیوگازسوز کشور در مشهد

آغاز عملیات ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه بیوگازسوز کشور در مشهد

عملیات اجرایی ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه بیوگازسوز کشور در سایت شماره ۲ مدیریت پسماند شهرداری مشهد واقع در جاده میامی با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران شهری آغاز شد.


به گزارش ایرنا، شهردار مشهد در خصوص نوع فعالیت این نیروگاه که با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: گاز متان ۲۰برابر دی اکسید کربن محیط زیست را تخریب می‌کند و گازهای تولید شده در محل دفن زباله (لندفیل) مرکز بازیافت در فرایندی به 3 مگاوات نیروی برق پاک تبدیل خواهد شد.
سید عبدالله ارجائی افزود: هر روز بیش از ۲هزار تن زباله در مشهد جمع‌آوری می‌شود و این در حالی است که ۱۲درصد این مقدار از مبدأ تفکیک می‌شود و البته نسبت به گذشته افزایش نیز داشته است.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم سهم جمع‌آوری هوشمند را افزایش دهیم، گام بلندی برداشته‌ایم و مردم نشان داده‌اند در همراهی با طرح‌های محیط زیستی، بسیار همراه هستند.
شهردار مشهد گفت: طرحی در دست بررسی است که برخی از مناطق مشهد به صورت آزمایشی موظف به تفکیک تمام زباله‌های خود از مبدأ شوند. این طرح در بسیاری از کشورهای دنیا نیز در حال انجام است و ما هم نیاز به پشتیبانی از سوی دولت برای اجرای آن داریم.
ارجائی با اشاره به توجه مدیران کشور در به حرکت انداختن سرمایه‌های راکد افزود: زباله، یکی از این سرمایه‌هایی است که در مشهد بسیار وجود دارد و ما نیز استفاده از آن را با هدف رسیدن به برق پاک دنبال می‌کنیم.
استاندار خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: تولید برق از زباله در شهری چون مشهد با جمعیت حدود 4 میلیون و 500 هزار نفر، منجر به کاهش مخاطرات زیست محیطی خواهد شد.
نظری افزود: از سوی دیگر تمرکز بر تفکیک و جداسازی زباله از نظر زیست محیطی موجب زیبایی بصری شهر می‌شود و با این حال با تولید برق، صرفه اقتصادی نیز دارد.
وی اضافه کرد: موضوع محیط زیست و رفع آلودگی‌ها دارای اهمیت است و مکلف هستیم ضمن حل مسائل، راهکارهای مقرون به صرفه را در نظر بگیریم و به عبارتی تلاش هوشمندانه در انجام کارها و راهکار آن موجب حل چند مشکل می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه