از بررسی فیلم‌های رضوی تا تحلیل معماری حرم در «رواق هنر»

توسط مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی صورت می‌گیرد

از بررسی فیلم‌های رضوی تا تحلیل معماری حرم در «رواق هنر»

مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با همکاری مؤسسات آموزش عالی هنری مشهد، رویدادهای هنری- پژوهشی مشترک با عنوان «رواق هنر» را از 26 آذر تا 5 دی 1401 در سطح این شهر مقدس برگزار می‌کند.


به گزارش آستان‌نیوز، در این راستا نشست تخصصی «تحلیل محتوایی گفتمان مرتبط با زیارت در فیلم‌های شاخص رضوی» با حضور دکتر محمد مداح حسینی، شنبه 26آذرماه از ساعت17 در مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری واقع در خیابان سرافرازان9 برگزار می‌شود. همچنین نشست تخصصی «بررسی اسناد معماری حرم مطهر رضوی و اهمیت منابع مغفول در پژوهش‌های تاریخ هنر و معماری» با حضور اعظم نظرکرده و بهزاد نعمتی، یکشنبه 27 آذر از ساعت17 در مکتب هنر رضوان به نشانی خیابان کوهسنگی17، پلاک14 برپا خواهد شد. «مکتب هنر رضوی و بازسازی ساختارهای فرهنگی در افق تمدن نوین اسلامی» عنوان یکی دیگر از نشست‌های تخصصی رویدادهای رواق هنر به شمار می‌آید که با حضور محمدجواد استادی، دوشنبه 28 آذرماه از ساعت 17 در مکتب هنر رضوان تشکیل می‌شود.
برپایی دو کارگاه تخصصی در ادامه کارگاه تخصصی «چالش‌های ایده‌پردازی دراماتیک در مقوله زیارت با نگاه به کارکرد کلیشه» نیز با حضور حمزه ابراهیم‌زاده، شنبه 26 آذرماه از ساعت 18 در مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری برپا می‌شود. کارگاه «تایپوگرافی بر مبنای خط ثلث» از دیگر عناوین رویدادهای تخصصی رواق هنر محسوب می‌شود که با حضور استاد علیرضا بهدانی، یکشنبه 27 آذر از ساعت 15 در مکتب هنر رضوان برگزار خواهد شد.
نمایشگاه آثار هنری دانشجویان مؤسسه آموزش عالی فردوس و مرکز آموزش عالی فنی‌وحرفه‌ای الزهرا(س) نیز ساعت 9 صبح سه‌شنبه، 29 آذرماه در نگارخانه مؤسسه آموزش عالی فردوس واقع در مشهد، خیابان کلاهدوز 30 افتتاح می‌شود و تا 5 دی سال جاری پذیرای هنردوستان به‌ویژه دانشجویان خواهد بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه