هیجان نوشتن در جلسه‌های داستان‌نویسی زنده می‌شود

رضا امیرخانی در نخستین نشست انجمن «عصر داستان» مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی:

هیجان نوشتن در جلسه‌های داستان‌نویسی زنده می‌شود

به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، انجمن «عصر داستان» با میزبانی از رضا امیرخانی، نویسنده و منتقد ادبی مطرح کشور در نخستین جلسه خود، در مشهد آغاز به کار کرد.


به گزارش آستان‌نیوز، رضا امیرخانی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد تشکری، نویسنده برجسته مشهدی درباره فواید تشکیل انجمن‌های داستانی اظهار کرد: روحیه جمعی موجود در جلسات داستان‌نویسی انرژی و هیجان نوشتن را در شرکت‌کنندگان این جلسات زنده می‌کند و انگیزه تلاش و فعالیت به اعضای آن می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه علوم به دو نوع گزاره‌ای و مهارتی تقسیم می‌شوند، گفت: هنرجویان در جلسات داستان‌نویسی، مهارت این هنر را فرا می‌گیرند، اما در این میان زمانی کارشان ارزشمند است که با نوشتن اثری غیرتکراری و متعلق به خود، مسیر جدیدی در عرصه داستان باز کنند یا به عبارتی دیگر، مسیر نویسندگان پیش از خود را جلوتر ببرند.
امیرخانی پیدا کردن دغدغه امروزی مخاطبان را وظیفه نویسندگان دانست و افزود: نویسندگان باید در خلق اثر به دنبال پاسخ سؤالی باشند که حتی خودشان جوابش را نمی‌دانند و در حین نوشتن به این پاسخ برسند. همچنین خلاقیت در اثری ظهور می‌کند که نویسنده و مخاطب، هر دو با آن آشنا نباشند و تجربه‌ای در موردش نداشته باشند.
وی تصریح کرد: تفاوت نویسندگان نیز براساس نوع نگاه آن‌ها به پیرامون خودشان و پیدا کردن همین سؤالات شکل می‌گیرد. البته باید نیاز مخاطب و نسلی که برایش می‌نویسیم را هم بشناسیم.
شایان ذکر است، امیرمهدی حکیمی مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی،  نگار تشکری فرزند زنده‌یاد استاد سعید تشکری را به عنوان مسئول انجمن عصر داستان نام برد و افزود: جلسات این انجمن به صورت هفتگی هر چهارشنبه بعدازظهر در مکتب هنر رضوان برپا خواهد شد و از حضور استادان و نویسندگان برجسته نیز به صورت میهمان ویژه استفاده خواهیم کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه