اعتبارات‌ قطره‌چکانی اشتغال‌زایی در تایباد

اعتبارات‌ قطره‌چکانی اشتغال‌زایی در تایباد

رئیس اداره تعاون، کار، رفاه اجتماعی شهرستان تایباد گفت: پرداخت لاک‌پشتی اعتبارات اشتغال‌زایی شهرستان مرزی تایباد توسط بانک‌های عامل سبب شده است که از ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار مشاغل خانگی تنها ۲میلیارد آن جذب شود.


شهرستان مرزی تایباد با دارا بودن زمینه‌های بسیار مناسبی در حوزه تجارت و کشاورزی متأسفانه از نرخ بالای بیکاری 13/8 درصدی رنج می‌برد و معضل اشتغال در این شهرستان همیشه یک دغدغه مهم بوده است.
محمود بیانی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: در سال جاری تسهیلات بسیار مناسبی به صورت قرض‌الحسنه در اختیار دستگاه‌های اجرایی گذاشته شده است که از مهم‌ترین ردیف آن می‌توان به اعتبار 4 میلیارد و 800 میلیون تومانی سهمیه مرحله نخست مشاغل خانگی در شهرستان عنوان کرد.
وی گفت: 42 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به کمیته امداد امام خمینی(ره) تایباد و 17 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به اداره بهزیستی شهرستان تایباد اختصاص یافته است.
بیانی با اشاره به سهمیه‌های اختصاص یافته افزود: بر اساس این سهمیه‌ها بایستی هزار و 410 نفر اشتغال جدید ایجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شود که مهم‌ترین مانع در حوزه اشتغال در حال ‌حاضر کندی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی است.
رئیس اداره تعاون، کار، رفاه اجتماعی شهرستان تایباد عنوان کرد: این کندی پرداخت بانک‌های عامل موجب شده است که از 4 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار مشاغل خانگی 2 میلیارد آن جذب شود. همچنین از 42 میلیارد تومان سهمیه کمیته امداد مبلغ 36 میلیارد تومان ابلاغ و 21 میلیارد تومان پرداخت و از اعتبار اداره بهزیستی شهرستان تاکنون 7میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شود.
جهانپور، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تایباد نیز گفت: اشتغال در کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت تخصصی و استعدادسنجی است و در هشت ماهه سال جاری مبلغ 21 میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده که 312 فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی افزود: سخت‌گیری در گرفتن ضمانت‌ها و پرداخت محدود تسهیلات از مشکلات پیش روی مددجویان در دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل است.
افسانه فدایی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان تایباد نیز با انتقاد از عدم همکاری بانک‌های عامل بیان کرد: متأسفانه بانک‌ها در خصوص آزادسازی و تضامین بانکی سخت‌گیری می‌کنند و علت آن را تخصیص اعتبار ماهیانه 2هزار میلیون ریال عنوان کرده‌اند.
وی گفت: 4 هزار معلول و 700 زن سرپرست خانوار زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان تایباد هستند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه