کتابخانه مرکزی چشم‌انتظار اعتبار ملی

خراسان جنوبی

کتابخانه مرکزی چشم‌انتظار اعتبار ملی

عملیات اجرایی کتابخانه ملی و مرکزی خراسان جنوبی به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای فرهنگی این استان ۱۲سال پیش آغاز شد. ساخت این پروژه نیاز به تأمین اعتبار از محل منابع ملی و حمایت ویژه دولت دارد.


​​​​​​​به گزارش ایرنا، اسفند سال ۱۳۸۸طرح ملی ساخت بزرگ‌ترین کتابخانه مرکزی خراسان جنوبی تصویب و یک سال بعد کلنگ اجرای این طرح با حضور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به زمین زده شد.
با وجود اینکه زمین کتابخانه مرکزی توسط بنیاد مستضعفان به صورت مشروط واگذار و توسط مسئولان کلنگ‌زنی شده بود؛ اما در نهایت این زمین در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قرار نگرفت.
پیگیری‌ها ادامه داشت و در نهایت با همکاری و حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی ۴۷۰ میلیون تومان اعتبار توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برای تملک زمین به حساب اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی واریز و زمین تملک شد.
محمود حاجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با مساعدت اداره کل راه و شهرسازی استان، زمین این مجموعه با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع سال گذشته تأمین شد.
مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: اجرای این پروژه نیاز به ۱۱۰میلیارد تومان اعتبار دارد که امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان مصوب شود. اکنون ۲۰ باب کتابخانه عمومی در استان در دست ساخت است که تکمیلشان به ۴۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. از این میزان ۲۵ میلیارد تومان برای ۱۹ کتابخانه در دست اجرا در شهرستان‌ها و ۱۵میلیارد تومان برای کتابخانه مرکزی قاین برآورد شده است.
وی عنوان کرد: کتابخانه در دست اجرای قاین که سال 88 آغاز شده اکنون ۵۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اعتبار مورد نیاز این پروژه ۱۵میلیارد تومان است و در سفر استاندار به این شهرستان نیز ۲ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه