نیمار مرحله گروهی را از دست داد

مخفی کردن مصدومیت شدید

نیمار مرحله گروهی را از دست داد

در چارچوب رقابت‌های گروه G جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های ملی فوتبال برزیل و صربستان در ورزشگاه ۸۰ هزار نفری لوسیل به‌مصاف یکدیگر رفتند و که این بازی با پیروزی آسان دو بر صفر برزیل به پایان رسید.


​​​​​​​نیمار ستاره برزیل در دقیقه ۸۰ بازی برابر صربستان از ناحیه مچ‌پا دچار مصدومیتی جدی و از زمین بازی خارج شد؛ تا این لحظه نیز میزان مصدومیت ستاره سلسائو و اینکه آیا جام‌جهانی را از دست خواهد داد یا خیر مشخص نشده است.
نیمار در ۴۵ دقیقه اول بازی برزیل و صربستان، رکورد بیشترین خطای متحمل شده در جام‌جهانی ۲۰۲۲ را به‌نام خود ثبت کرد و در نهایت یکی از این خطاها در نیمه‌دوم کار دست مهاجم خوش‌تکنیک سلسائو داد.
خطای وحشتناک روی پای راست نیمار که منجر به آسیب‌دیدگی وی شد و ناراحتی شدید این بازیکن نشان از وضعیت نه‌چندان جالب پای ورم‌کرده‌اش می‌دهد. رودریگو لاسمار، پزشک تیم ملی فوتبال برزیل درباره آسیب دیدگی نیمار گفت: آسیب دیدگی نیمار پیچ خوردگی از ناحیه مچ پا است و به همین خاطر شاهد تورم زیاد هستیم. 
سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل درباره مصدومیت نیمار گفت: می‌خواهم درباره نیمار بگویم او باوجود آنکه مصدوم بود اما در زمین باقی ماند تا ما دو گل را به ثمر رساندیم. او احساس مسئولیت زیادی می کند و باوجود آنکه از ناحیه مچ پا مشکل داشت، اما در میدان باقی ماند. او ۱۱ دقیقه آسیب دیدگی خود را پنهان کرد و وقتی خیالش از پیروزی راحت شد تعویض شد.
در توییتر، نیمار با انتشار پستی نشان داده مصدومیتش جدی نیست و نوشته: «بازی سختی بود اما مهم بود که ببریم. تبریک به تیم، اولین گام برداشته شد... 6 (بازی دیگر) باقی مانده است».
رسانه‌های برزیل ادعا کردند وضعیت مصدومیت نیمار به گونه‌ای است که او قطعاً بازی دوشنبه برابر سوئیس را از دست خواهد داد و حضور او برابر کامرون در آخرین بازی دور گروهی نیز بسیار بعید است. در واقع او هر دو بازی باقیمانده دور گروهی را از دست خواهد داد و در صورت راهیابی سلسائو به یک هشتم نهایی، احتمالاً می‌تواند تیم را همراهی کند. در دو بازی بعدی رودریگو گوئس، محتمل‌ترین گزینه جانشینی نیمار در ترکیب اصلی برزیل است.

خبرنگار: امین غلام‌نژاد

برچسب ها :
ارسال دیدگاه