کرواسی؛ در سودای سومین تاریخ‌سازی

کرواسی؛ در سودای سومین تاریخ‌سازی


​​​​​​​در سال 1998 برای اولین‌بار به صورت مستقل در جام جهانی حاضر شدند و در عین ناباوری رتبه‌ سوم دنیا را به خود اختصاص دادند. 20 سال بعد در خاک روسیه، پا را فراتر گذاشتند و به مسابقه‌ نهایی راه یافتند و درنهایت مدال نقره‌ جهان را به گردن آویختند. از کرواسی صحبت می‌کنیم. تیمی که حضورش در مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان فوق‌العاده باکیفیت بوده است. آن‌ها حدفاصل این دو عنوان تاریخی، سه‌بار در سال‌های 2002، 2006 و 2014 در مرحله‌ گروهی حذف شدند و یک مرتبه اصلاً مجوز حضور نگرفتند.  کرواسی اگر از گروهش صعود کند دیگر سخت متوقف خواهد شد. پیروزی دراماتیک مقابل دانمارک و روسیه‌ میزبان در ضربات پنالتی کمک کرد تا بلیزرها به نیمه‌نهایی راه پیدا کنند. آن‌ها در وقت‌های اضافه از سد انگلیس گذشتند تا برای اولین‌بار به فینال جام جهانی صعود کنند. یک مرتبه‌ دیگر فرانسه بود که ترمزشان را کشید. باخت 4 بر 2 در هوای بارانی مسکو، سبب شد کرواسی مقام دومی را از آن خود کند.
پس از جام جهانی کروات‌ها افت کردند و باخت‌های تلخی را تجربه کردند اما با روی کار آمدن چند بازیکن جوان اوضاع آن‌ها رو به بهبود رفت. کرواسی با یک امتیاز برتری نسبت به روسیه راهی جام جهانی شد. 
لوکا مودریچ، ایوان پریشیچ، متئو کواچیچ، مارسلو بروزوویچ و آندره‌آ کراماریچ مهم‌ترین بازمانده‌های تیم 2018 هستند و در کنار آن‌ها بازیکنانی چون یوسکو گواردیول، یوسیپ استانیسیچ،  لوورو مایر و ... حضور دارند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه