از رشد برزیل تا گلایه الجزیره

جام جهانی زیر ذره بین رسانه‌ها

از رشد برزیل تا گلایه الجزیره

مصدومیت نیمار یکی از سوژه های اصلی مورد بحث رسانه‌های بین‌المللی بود. راشا تودی با تیتر «پزشک تیم ملی برزیل ماهیت مصدومیت نیمار را فاش کرد» به این موج خبری دامن زد و نوشت: پزشک تیم ملی برزیل فاش کرده بازیکن شماره 10 تیم برزیل در ناحیه مچ پا دچار پیچ خوردگی شده است.


​​​​​​​روزنامه تلگراف انگلیس نیز با تیتر دیگری به سراغ رونالدو رفت و نوشت: لژیونر پرتغالی دروازه غنا را به لرزه درآورد. روزنامه گاردین رشد برزیل را مرهون جادوگری ریچارلیسون بازیکن این تیم عنوان کرد. رسانه‌عربی دیلی تلگراف در تشریح وضعیت مربی تیم انگلیس نوشت: سرمربی چشم‌آبی‌ها برای دلجویی از منتقدان حاضر به اعتراض نیست. 
پایگاه خبری الجزیره نیز با انتشارگزارشی گلایه آمیز با تیتر «علیه جام جهانی» نوشت: ما روی تاریخ ساز بودن جهان عرب در این جام ایستاده‌ایم و با وجود اینکه داستان تیم های عربی با جام جهانی 9 دهه به طول انجامیده و تیم‌های عربی در طول این دوره‌ها به دستاوردهای تاریخی نزدیک شدند، اما همواره دست‌های پنهانی را علیه خودمان در جام جهانی دیده‌ایم. با این حال مشتاقانه منتظر آینده روشن جام جهانی در خاک کشورهای عرب هستیم و تردید نکنید! خبرگزاری اهرام مصر هم مطلبی با تیتر «تیم ملی برزیل قدرت خود را بازیافت» منتشر کرد و نوشت: فوتبال برزیل با حمایت میلیون‌ها هوادار قطعاً به عنوان نامزد جدی این جام مطرح خواهد بود. این خبرگزاری با انتشار گزارشی دیگر مدعی شد الدوساری و الشهری بازیکنان عربستان سعودی راه اخضر بلومی و رباح ماجر را دنبال می‌کنند؛ زیرا گل این دوبازیکن 40 سال قبل در مواجهه با آلمان هنوز در ذهن ها باقی است و گل عربستان به آرژانتینی‌ها از آن رویداد الگوبرداری شده است. 

اعتراف رسانه‌های انگلیسی به قدرت ایران
تیم ملی ایران با پیروزی 2-0 برابر ولز دست به کار بزرگی زد و امیدهایش برای صعود به دور بعد جام جهانی بیشتر شد. این پیروزی بازتاب گسترده ای در رسانه‌های دنیا داشت. در ادامه واکنش رسانه‌های انگلیسی و اسپانیایی به پیروزی با ارزش ایران مقابل ولز را می‌خوانید.
میرر: ولز در آستانه حذف از جام جهانی پس از شکست غم انگیز برابر ایران 
دیاریو اسپورت اسپانیا: ایران رکورد گرت بیل(بیشترین تعداد بازی ملی در تاریخ ولز) را زهر کرد.
اسکای اسپورتس: شکست غم انگیز ولز برابر ایران پس از اخراج هنسی
آاس: ایران از خوشحالی گریست
دیلی استار: ضربه غیرمنتظره ایران به ولز با پیروزی در وقت‌های اضافه
موندودپورتیوو: پیروزی عظیم ایران در دقایق پایانی ولز را در آستانه حذف قرار داد
سان: کار اژدها تمام شد؟
دیلی میل: امیدهای ولز رو به نابودی

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه