کانادا؛ بازگشت قرمزها پس از 36 سال

کانادا؛ بازگشت قرمزها پس از 36 سال


​​​​​​​بلژیک در جام جهانی 1986 مقام چهارم جهان را کسب کرد. مراکش موفق شد در همین سال به اولین و آخرین صعود خود از دور گروهی برسد. کانادا هم دیگر تیم گروه ششم است که از مکزیک و جام 86 خاطرات خوبی دارد. آن‌ها برای اولین‌بار در آن دوره راهی جام جهانی شدند و در سال 2022 قرار است دومین تجربه‌ خود را داشته باشند.
حضور قرمزها در جام 86 شیرین بود اما نتایج آن‌ها به هیچ‌وجه خاطره‌انگیز نبود. آن‌ها با یک باخت در ابتدا مغلوب فرانسه شدند و در ادامه شکست 2 بر صفر مقابل مجارستان و شوروی سبب شد کانادایی‌ها با صفر گل زده و صفر امتیاز به خانه برگردند. 36 سال گذشت تا آن‌ها بازهم بتوانند رنگ جام جهانی را ببینند.
جان هِردمَن، سکاندار نماینده‌ کونکاکاف است. او تبدیل به اولین مربی تاریخ می‌شود که هم در جام جهانی زنان و هم در جام جهانی مردان شرکت می‌کند. این سرمربی انگلیسی پس از چند سال درخشان با تیم زنان نیوزیلند و حضور در دو جام جهانی، سرمربی تیم زنان کانادا شد و دو مدال برنز المپیک برای آن‌ها به ارمغان آورد. از سال 2018 هردمن، هدایت تیم مردان کانادا را در دست گرفت. او و شاگردانش زودتر از هر تیم دیگری مجوز حضور در جام بیست‌ودوم را بدست آوردند و بالاتر از مکزیک، آمریکا و کاستاریکا صدرنشین منطقه شدند.
حالا باید دید تیمی که آلفونسو دیویس و جوناتان دیوید ستاره‌های اصلی‌اش به‌شمار می‌روند در گروه ششم چه عملکردی را از خود نشان می‌دهد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه