تصمیم درجه یک کی‌روش درپست یک

کدام مربی حسینی را به دروازه بر‌گرداند؟

تصمیم درجه یک کی‌روش درپست یک

کارلوس کی‌روش با بازگرداندن سیدحسین حسینی به دروازه تیم ملی پس از آن  باخت بزرگ مقابل انگلیس همه را شگفت زده کرد.


​​​​​​​شاید کمتر کسی تصور می‌کرد سرمربی تیم ملی درباره پست شماره یک چنین تصمیمی را اتخاذ کند، اما کی‌روش بدون توجه به حاشیه‌های پس از بازی با انگلیس از سوی برخی جریان‌ها علیه حسینی از این دروازه‌بان دربازی با ولز هم استفاده کرد و مزد این تصمیم شجاعانه را هم گرفت.
حسینی درمیدان بازی با ولز به خصوص درنیمه اول مرد برتر تیمش بود و با مهار یکی، دو موقعیت 100 درصد نشان داد قواره دروازه‌بانی‌اش آن چیزی نبود که در بازی با انگلیس رقم خورد؛ میدانی که سرمربی تیم ملی با اشتباهات بزرگ زمینه ساز شکستی تلخ برای فوتبال ایران شد.کی‌روش اما درمیدان بازی با ولز نه فقط درقبال سیدحسین حسینی، بلکه درمواجهه با دیگر پست‌ها نیز عملکرد تحسین برانگیزی داشت و با انتخاب مناسب تیم ملی را به سمت بردی بزرگ در میدان بازی با ولز سوق داد.
حالا تیم ملی فوتبال ایران مدعی صعود از گروه است و باید سرمربی تیم ملی را نیز یکی از عوامل رسیدن به این پیروزی دانست. کی‌روش که دربازی با انگلیس هرگز دراندازه‌های خودش ظاهر نشد و اشتباهات کشنده‌ای داشت، در بازی با ولز هرآنچه لازمه کسب پیروزی بزرگ بود را به کار گرفت تا فوتبال ایران صاحب بردی بزرگ شود و قاطع‌ترین پیروزی تاریخ خود درجام‌های جهانی را 
رقم بزند.
حالا پیش بینی می‌شود کی‌روش دربازی با آمریکا که میدان صعود به مرحله بعد است، بازهم از حسینی و دیگر بازیکنانی که مقابل ولز نمایش درخشانی داشتند، استفاده کند و این بازیکنان به خصوص حسینی که دوباره اعتماد به نفس را درخود می‌بیند، زمینه ساز صعود ایران شوند.
ایران و آمریکا فارغ از تمام حواشی که پیرامون بازی‌شان را فرا گرفته می‌توانند از بعد فنی یکی از بهترین بازی‌های جام را به نمایش بگذارند؛ چراکه هردو تیم به طور قطع برای رفتن به مرحله بعد نیاز به پیروزی دارند. شاید بازهم بازی ایران مقابل آمریکا جذاب‌ترین بازی جام شود.

خبرنگار: حمیدرضاعرب

برچسب ها :
ارسال دیدگاه