مراکش؛ شیرهای اطلس به فکر صعود

مراکش؛ شیرهای اطلس به فکر صعود


​​​​​​​شیرهای اطلس را برای ششمین‌بار در جام جهانی خواهیم دید. آن‌ها برای دومین مرتبه در حال تجربه‌ دو جام جهانی متوالی هستند. مراکش به نوعی مقتدرانه‌ترین صعود را بین تمامی تیم‌های قاره‌ آفریقا به قطر داشت. آن‌ها در دور دوم هر 6 مسابقه‌ خود را با برد پشت سر گذاشتند و با 18 امتیاز، بالاتر از تیم‌های گینه بیسائو، گینه و سودان به دور نهایی انتخابی راه یافتند. حریف بعدی کنگو بود. بازی رفت با نتیجه‌ یک بر یک به اتمام رسید اما در دیدار برگشت مراکشی‌ها با چهار گل به برتری رسیدند و مجوز حضور در جام بیست‌ودوم را کسب کردند.
سال 1970، نخستین حضور شیرهای اطلس در جام جهانی بود. جام‌های 1994، 1998 و 2018 برای مراکش با سه حذف از مرحله‌ گروهی همراه شد. آن‌ها در 9 بازی به 6 باخت، یک برد و دو مساوی دست یافتند. آخرین حضور آن‌ها با باخت یک بر صفر مقابل ایران همراه شد. در ادامه شاگردان هروه رنار باوجود انجام بازی‌های جذاب، برابر پرتغال باختند و با اسپانیا به تساوی رضایت دادند.
سرمربی کنونی شیرها ولید الرکراکی 47 ساله و فرانسوی‌الاصل است. رکراکی سال‌ها در فوتبال فرانسه بازی کرد و تجربه‌ بازی در تیم راسینگ سانتاندر را هم در اسپانیا دارد. او پس از موفقیت در تیم‌های الرباط، الدحیل و ویداد که با قهرمانی‌های زیادی همراه شد به سرمربیگری مراکش منصوب شد و باید دید چه نمایشی در قطر خواهد داشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه