تعیین‌تکلیف و خرید حمایتی زعفران در مشهد

تعیین‌تکلیف و خرید حمایتی زعفران در مشهد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از طرح خرید حمایتی زعفران و تعیین گرید آن خبر داد و گفت: طرح خرید حمایتی زعفران از آبان امسال آغاز و تا دوم بهمن ادامه دارد.


محمد میری دیسفانی هدف از خرید حمایتی زعفران را جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان عنوان و اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی مشهد بنا به درخواست زعفران‌کاران و براساس تکالیف محوله از جانب وزارت متبوع، پس از هماهنگی با سازمان برنامه‌وبودجه کشور به نمایندگی از دولت با بهره‌گیری از تجربیات سال‌های گذشته، مبادرت به خرید زعفران کرد. 
وی افزود: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز خرید فیزیکی و ارائه معرفی‌نامه خود از جانب جهاد کشاورزی درخصوص فروش محصول خود حداکثر معادل مقدار درج شده در معرفی‌نامه اقدام کنند. 
میری دیسفانی تصریح کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی زعفران نگین صادراتی هر کیلو ۴۱میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، نگین معمولی(بورسی) هر کیلو ۳۶میلیون تومان، شبه‌نگین کیلویی ۳۳میلیون تومان، زعفران پوشال مرغوب نیز کیلویی ۳۲ میلیون تومان، پوشال معمولی کیلویی ۳۱میلیون تومان و دسته‌ای(دسته‌پیچ) کیلویی ۲۵میلیون تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.
وی درباره نحوه تسویه‌حساب با کشاورزان نیز گفت: ۳۰درصد بهای محصول تحویلی برای تأمین بخشی از هزینه‌های تولید، پس از تأمین اعتبار از جانب دستگاه‌های مسئول از طریق چک‌لیست مستقیم به حساب کشاورز واریز خواهد کرد و بهای ۷۰درصد باقی‌مانده قیمت محصول نیز به مدت سه ماه نزد تعاون روستایی امانت خواهد ماند. اما کشاورزان می‌توانند در صورت انصراف پیش از انقضای این مدت با پرداخت پول سازمان و هزینه‌های مترتب بر آن، تمام محصول خود را باز پس گیرند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه